Sosyal içerme: Türkiye'de roman kadınlara yönelik yetişkin eğitimi ve SODAM Projesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal içerme, çeşitli devletlerin ve refah rejimlerinin biçimlendirip uyguladığı sosyal politikalar içerisinde, dar gelir grubundan ve düşük yaşam standartlarına sahip kişi ve/ veya grupların maruz kalmakta olduğu yoksulluk ve sosyal dışlanma problemleri ile mücadele için geliştirilen operasyonel ve stratejik uygulamalar olarak tanımlanabilir. Sosyal içermenin stratejik niteliğini ve pratiğini tanımlayabilmek için ise yönetimsellik kapsamında ele almak gerekmektedir.Bu tez çalışmasında; sosyal içerme politikalarının, içerisinde barındırdığı toplumsal ve politik hakikatin olabildiğince iyi anlaşılabilmesi adına, neden ve nasıl gerçekleştirildiğinin irdelenmesi hedeflenmiştir. Bu doğrultuda, Türkiye'de sosyal içerme stratejisi kapsamında yürütülen en büyük projelerden biri olan, Roman toplulukların hedef kitle olarak belirlendiği ve yaygın eğitim yoluyla `normalleştirilmesinin` amaçlandığı SODAM (Sosyal Dayanışma Merkezi) Projesi araştırma nesnesi olarak belirlenmiştir. Araştırma sahası, SODAM'ların bulunduğu Tekirdağ (Süleymanpaşa, Malkara), Kırklareli (Merkez, Babaeski, Lüleburgaz), Edirne (Merkez) ve Çanakkale (Merkez, Gelibolu) illerinde bulunan toplam 10 SODAM hizmet binasını kapsamaktadır. Roman kadınların sosyal içerilmesine yönelik yürütülen projeye bağlı olarak faaliyette olan hizmet binalarında verilen eğitimlere katılan kursiyerler ile yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşme ve anket çalışması yapılmıştır. Ayrıca SODAM'ların idare, yönetim ve eğitim süreçlerinde yetkili olan kişilerle de yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşme yapılmıştır. Nicel veriler SPSS ve nitel veriler NVIVO programında analiz edilerek çalışmanın bulgular kısmında bir arada sunulup, sonuç kısmında değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal İçerme, Normalleştirme, Yönetimsellik, Yetişkinlere Yönelik Yaygın Eğitim, Roman Kadınlar Social inclusion can be defined as operational and strategic practices developed to combat poverty and social exclusion problems faced by individuals and/or groups with low income and low living standarts, within the social policies shaped and implemented by various states and welfare regimes. In order to define the strategic nature and practice of social inclusion policy, it should be considered within the scope of governance.In this thesis, to be able to understand the social and political truth of social inclusion policies as well as possible, it is aimed to examine why and how they are realized. In this regard, one of the largest projects carried out under the social inclusion strategy of Turkey which targets to `normalize` Roma people though non-formal adult education, SODAM (Social Solidarity Center) Project has been selected as the research object. The research area includes 10 SODAM buildings in four cities: Tekirdağ, Kırklareli, Edirne and Çanakkale. Semi-structured in-depth interviews and surveys were conducted with the trainees who attended the education given in SODAMs, which are operation depending on the Project carried out fort he social inclusion of Roma women. In addition, semi structured in-depth interviews ith the persons authorized in the administration, management and education processes of SODAMs. Quantitative datas were analyzed in SPSS and qualitative datas were analyzed in NVIVO programme; then presented together in the findings section of the study and evaluated in the conclusion part.Keywords: Social Inclusion, Normalization, Governance, Non-Formal Adult Education, Roma Women
Collections