Siyasal iletişimde mizah olgusu: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilliği Genel Seçimleriyle ilgili mizah dergilerinde yer alan karikatürlerin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Politik karikatürler, toplumu çerçeveleyen siyasi yaşamda ortaya koyduğu mesajlarla önemli rol üstlenmektedir. Çizgiler vasıtasıyla kitlelere mizah olgusunu aktaran politik karikatürler aynı zamanda siyasi yapıdaki aksaklıkları ve bu durumun topluma yansımalarını kendine özgü anlatım tekniğiyle ortaya koymaktadır. Bu doğrultuda toplumsal hayat için büyük önem arz eden siyasal iletişim sürecinde politik karikatürlerin doğru yorumlanması gereklilik göstermektedir. Bu çalışmada, siyasal iletişim etkilerinin ve uygulamalarının politik karikatürlerde yer alış biçimi incelenmiştir. 24 Haziran 2018 tarihinde gerçekleşen Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilliği Genel Seçimleri, Türk siyasi hayatı için büyük önem taşımaktadır. Seçmenler kullandıkları oylarla aynı zamanda Parlamenter Sistemin yerini alan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nin ilk Cumhurbaşkanını da belirlemişlerdir. Bu nedenle seçim sürecinde yürütülen siyasal iletişim faaliyetlerinin medyada temsili, çalışma kapsamında ayrıca önem kazanmaktadır. Siyasal iletişim ve mizah çerçevesinde ortaya konulan çalışmanın amacı; toplumsal hayatın ve demokrasinin temel unsuru olan seçim sürecinde politik karikatürlerin siyasal iletişim bağlamındaki rolünü ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında siyaset bilimine detaylı bir şekilde değinilmiş, siyaset ve iletişim bağıntısı ortaya konularak siyasal iletişim süreci aktörleriyle ele alınmıştır. Ayrıca çalışmada, mizah kavramına ait kuramsal çerçeve belirlenmiş, siyasal iletişim ve politik karikatür ilişkisi irdelenerek siyasal iletişimde mizah olgusunun rolü ortaya çıkarılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde, çözümlemede kullanılan göstergebilimsel yöntemle ilgili genel bilgilere yer verilerek, karikatür çözümlemesinde kullanılan göstergebilimsel kodlara yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda ise 24 Haziran Genel Seçimleriyle ilgili mizah dergilerinde yer alan karikatürlerin göstergebilimsel yöntemle analizi yapılmış ve ortaya koyulan bulgular ışığında seçim sürecinin karikatürlerde temsili üzerinden genel bir değerlendirmede bulunulmuştur. Political cartoons play a role through their portrayal of messages in political life that frames the society. Political cartoons that convey the humor to the mass through drawings depict deficiencies in political structure within their reflection on society via its satire factor. Accordingly, correct interpretation of political cartoons is necessary in the process of political communication, which is very important for social life. In this study, the impacts of political communication and its application method in political cartoons is dealt with. Turkish Presidential election and parliamentary election in June 24th 2018 is significant in terms of Turkish political life. The voters have determined the new government in the presidential government system for first time. For this reason, the media's portrayal of facilities related to political communication in election process is additionally important in this study context. The study, in the context of Political Communication and Humour, aims at presenting the role of political cartoons in political election process in the context of political communication. Within the scope of this study, political science is mentioned in detail and the political communication process is dealt with all its actors by revealing the connection between politics and communication. Moreover, theoretical framework on the concept of humour is determined. This study unfolds the role of humour in political communication in terms of the connection between political communication and political cartoons by taking into consideration. In the third section of the study, general information regarding the semiological method that is used during the analysis is presented and semiotic codes that are used during cartoons analysis are included. At the concluding part of the research, cartoons that are included in humour magazines regarding 24th of June general elections is analyzed through semiological method in the context of political communication and a general assessment for the portrayal of the election process in cartoons has been implemented in light of findings.
Collections