Türkiye'de yerel yiyecekler ve şarap ilişkisi üzerine nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı yiyecek ve şarap ilişkisi üzerinden hareketle, yerel yiyecek ve şarap arasındaki mevcut ve potansiyel bağın incelenmesidir. Bu bağlamda Türkiye'de yerel yiyecekler ile şarabın mevcut durumları üzerinden bu iki unsurun eşleşme potansiyelleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak amaçlı örnekleme yöntemi kapsamında hem yerel yiyecek hem de şarap konusunda bilgi, deneyim ve ilgisi olan 20 kişiyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analiziyle analiz edilmiştir. Analiz sonucunda katılımcıların ayrı ayrı olarak yerel yiyecek ve yerel şarap konusunda olumlu düzeylerde benzer algılara sahip oldukları belirlenmiştir. Bununla birlikte yerel yiyecek ve yerel şarap uyumunun büyük bir potansiyele sahip olduğu ancak bu potansiyelin farkında olunmadığı sonucuna varılmıştır. Yerel yiyecek ve şarap uyumunda özellikle teknik eşleştirme olarak ifade edilen duyusal eşleşme, denge ve bölge uyumunun güçlü bir etkisi olduğu anlaşılmıştır. Diğer taraftan yerel yiyecek ve şarap eşleştirmelerini destekleyen başlıca etmenlerin sosyal medya ve paydaşlar arası işbirliği olduğu; politik, ekonomik, kültürel ve kişisel engellerin ise bu uyumu zorlaştırdığı ortaya çıkmıştır. Son olarak yerel yiyecek ve şarap uyumunun hem mikro düzeyde işletmelere hem de makro düzeyde turizm ve şarap endüstrisine, ülke imajına ve bölge ekonomisine olumlu etkilerinin olabileceği sonucuna varılmıştır. The purpose of the study is the examination of the current and potential bond between local food and wine, through the relationship of food and wine. In this context, the matching potentials of these two elements were tried to be determined through the current condinations of local foods and wine in Turkey. Qualitative research method was used in the research. As a sampling method, semi-structured interviews were conducted with 20 people who have knowledge, experience and interest in both local food and wine within scope of purposive sampling method. Semi-structured interview form was used in the interviews and the data obtained were analyzed by content analysis. As a result of the analysis, it was determined that the participants had similar perceptions of local food and local wine at positive levels separately. However, it has been concluded that local food and local wine harmony has great potential but this potential isn't being recognized. Sersory pairing, balance and region harmony, which is expressed especially as a technical pairing, were understood to have a strong effect on local food and wine harmony. On the orher hand, the main factors supporting local food and wine pairings are social media and inter-stakeholder cooperation; politikal, economic, cultural and personal barriers have become difficult to adapt to. Finally, it has been concluded that the harmony of local food and wine can have positive affects on both micro-level businesses and macro-level tourism and wine industry, destination image and regional economy.
Collections