Dağıtım kanalı olarak sigorta acentelerinin dijital dönüşüm süreçlerinin incelenmesi: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gün geçtikçe gelişen ve geliştikçe de neredeyse her sektörü etkisi altına almakta olan dijitalleşme sigorta sektörünü de etkilemektedir. Teknolojik gelişmeler, sektördeki ürünlerin değişmesine ve değişen ürünlerle birlikte sektördeki aktörlerin de görevlerinin farklılaşmasına neden olmuştur. Sigorta şirketlerinin bu doğrultuda ilerleyebilmesi için dijital stratejilerini doğru planlanması ve yürütmesi gerekmektedir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, dağıtım kanalı olarak sigorta acentelerinin dijital dönüşüm süreçlerine ilişkin sigorta acente çalışanlarının görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya İl'inde sigorta acentelerinde görev yapan 13 gönüllü çalışandan oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak 6 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile içerik analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; sigorta sektörü için önemli bir gereklilik olmaya devam eden dijitalleşme ile birlikte sigorta şirketleri, yeni ortama, müşterilerin yeni taleplerine ve dönüşümle birlikte ortaya çıkan tüm olasılıklara uyum sağlamak zorundadır. Teknolojik ilerleme sürecinde, sigorta şirketleri, büyümek veya en azından varlığını sürdürmek istiyorlarsa, değişiklikleri daha hızlı benimsemeleri ve yeni teknolojileri kendi yararlarına kullanmaları gerektiği söylenebilir. Digitalization, which is advancing at a breakneck pace and influencing nearly every sector, is also hurting the insurance industry. Technological advancements have altered the products in the industry, as well as the roles of the sector's actors. To advance in this direction, insurance companies must carefully develop and implement their digital initiatives. The purpose of this research is to ascertain the perceptions of insurance agency employees about insurance agencies' digital transformation activities as a distribution channel. Case study, a type of qualitative research, was employed to accomplish the research's objectives. The study group was generated via homogenous sampling, a type of purposive sampling. The research group comprises of thirteen volunteer employees from insurance businesses in Antalya Province. The data gathering instrument for the research was an interview form comprised of six semi-structured open-ended questions. The data were evaluated using the MAXQDA 2018 Program's content analysis approach. According to the research findings, with digitization continuing to be a critical necessity for the insurance business, insurance companies must adapt to the changing environment, new client demands, and all the opportunities that come with change. One could argue that as technology advances, insurance businesses must adapt more swiftly and leverage new technologies to their advantage if they wish to thrive or at the very least survive.
Collections