Finansal performans-itibar ilişkisi: Kredi tahsis süreci üzerine nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin hayatına hızla nüfus ettiği, rekabet koşullarının sertleştiği yeni çağda, taklitedilmesi güç olan itibar, yarattığı rekabet avantajı ile kurumsal hayatın önemli bir parçası halinegelmiştir. İtibarın artan önemi nedeni ile farklı disiplinler tarafından çalışılmaya başlamıştır.Fikir birliğine varılmış ortak bir tanımı olmayan itibar farklı paydaş grupları açısında farklıdeğerlendirmelere konu olmaktadır. Her paydaş grubu açısından tanımı ve önemi defarklılaşmaktadır. Farklı paydaş grupları açısında itibarın tanımı ve önemi çalışılmış olmaklabirlikte, bu çalışmada itibar kavramını kreditörlerin nasıl tanımladığı ve değerlendirdiğikonusuna odaklanılmıştır. Yapılan çalışmada kreditörlerin itibarı değerlendirirken en çokfinansal başarı, piyasa istihbaratı kavramlarını kullandıkları tespit edilmiştir. Çalışma Fombruntarafından geliştirilen itibar katsayısı modelinde itibarın 6 farklı boyutu üzerinden yapılmışolup, kredi analistleri nazarında itibarın nasıl tanımlandığı ve nasıl değerlendirildiği sorusunabu 6 boyut persfektifinde yanıt aranmıştır. Bu açıdan bakıldığında kredi analistlerinin itibarıağırlıklı olarak duygusal çekicilik boyutu altında tanımladığı bunu vizyon ve liderlik ile finansalperformans boyutlarının izlediği görülmektedir. Bu araştırma kapsamında yarı yapılandırılmışgörüşme formu hazırlanmış ve kredi tahsis faaliyetinde bulunan 22 katılımcı yüz yüze ya dazoom üzerinden görüntülü görüşmeler yaparak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada itibarın kredideğerlendirme süreçlerinde ne derece etkili olduğu ve itibarın finansal olmayan boyutlarınınkredi değerlendirme sürecine etkisine odaklanılmıştır. Yapılan görüşmeler doğrultusundakodlar belirlenmiş ve analiz oluşturulan 71 tematik kod üzerinden yapılmıştır. Oluşturalankodlar ve görüşme detaylarında kredi analistlerinin kredi değerlendirme sürecinde itibarıönemli bulduğu, bununla birlikte kredi analistlerinin belirli durumlarda itibarın finansalolmayan boyutlarının finansal performanstan daha önemli konumda tuttuğu sonuçlarına ulaşılmıştırAnahtar Sözcükler: İtibar, Kredi, Finansal Performans Reputation, which is difficult to imitate, has become an important part of corporate lifewith the competitive advantage it creates in the new age, where technology is rapidlypenetrating into our lives and competitive conditions are getting tougher. Due to the increasingimportance of reputation, it has started to be studied by different disciplines. Reputation, whichdoes not have a common definition of consensus, is subject to different evaluations in terms ofdifferent stakeholder groups. Its definition and importance differ for each stakeholder group.Although the definition and importance of reputation has been studied in terms of differentstakeholder groups, this study focuses on how creditors define and evaluate the concept ofreputation. In the study, it has been determined that the creditors mostly use the concepts offinancial success and market intelligence when evaluating the reputation. The study was carriedout on 6 different dimensions of reputation in the reputation coefficient model developed byFombrun, and an answer was sought to the question of how reputation is defined and evaluatedin the eyes of credit analysts in these 6 dimensions perspective. From this point of view, it isseen that credit analysts define reputation mainly under the dimension of emotionalattractiveness, followed by the dimensions of vision and leadership and financial performance.Within the scope of this research, a semi-structured interview form was prepared and 22participants engaged in loan allocation activities were conducted face-to-face or by makingvideo calls via Zoom. In the research, it is focused on how effective reputation is in creditevaluation processes and the effect of non-financial dimensions of reputation on creditevaluation process. In line with the interviews, the codes were determined and the analysis wasmade on 71 thematic codes. In the generated codes and interview details, it was concluded thatcredit analysts consider reputation important in the credit evaluation process, however, incertain cases, credit analysts consider non-financial aspects of reputation more important thanfinancial performance.Keywords: Reputation, Credit, Financial Performance, Social Responsibility
Collections