Show simple item record

dc.contributor.advisorÇizel, Beykan
dc.contributor.authorÖztürk, Seray
dc.date.accessioned2023-09-22T11:40:44Z
dc.date.available2023-09-22T11:40:44Z
dc.date.submitted2022-04-05
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734936
dc.description.abstractBu çalışmada, destinasyon sakinlerinin bilişsel ve duyuşsal imaj tutum bileşenleri ilemekâna bağlılıklarının genel destinasyon imaj algısı üzerindeki üç yönlü etkileşimli etkisianaliz edilmektedir. Hipotezler, Antalya'da ikamet eden (yerel halk ve yerleşik yabancılar) birörneklemden elde edilen veriler ışığında regresyon analizleri kullanılarak test edilmiştir (N=210). Bulgular, yerleşik yabancılar arasında en yüksek destinasyon imaj algısının bilişsel imajalgısı yüksek, duygusal imaj algısı düşük ve yere bağlılığı düşük kişilerde, en düşük imajalgısının ise düşük bilişsel ve duyuşsal imaj algısı ve yüksek yer bağlılığı olan kişilerdebulunduğunu göstermektedir. Bu çalışmada ilk kez, destinasyon imajı tutum bileşenleri ve yerbağlılığı üzerindeki iki farklı grubun (yerli ve yerleşik yabancılar) etkileşimli etkileri, geneldestinasyon imaj algısı üzerinde analiz edilmiştir. Sonuçlar hipotezleri desteklemektedir.Anahtar Kelimeler: İmaj, destinasyon imajı, yer aidiyeti, yerel sakinler, yerleşik yabancılar, Antalya
dc.description.abstractIn this study, the three-way interactive effect of two components of destination imageas cognitive and affective image attitude components and place attachment of the residents onthe overall destination image perception is analyzed. The hypotheses tested by using moderateregression analyzes using data from a sample of Antalya residents (locals and residentforeigners) (N= 210). Findings show that the highest destination image perception amongresident foreigners was found in people with high cognitive image perception, low affectiveimage perception and low place attachment, and the lowest image perception was found inpeople with low cognitive and affective image perception and high place attachment. In thisstudy, for the first time, the interactive effects of two different groups (locals and residentforeigners) on destination image attitude components and place attachment on overalldestination image perception were analyzed. The results support the hypotheses.Keywords: Image, destination image, place attachment, local residents, resident foreigners, Antalyaen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titlePlace attachment, cognitive destination image and affective destination image: three-way interaction effect on overall destination image: A research on local residents' groups of Antalya
dc.title.alternativeYer bağlılığı, bilişsel destinasyon imajı ve duyuşsal destinasyon imajı: Genel destinasyon imajı üzerinde üç yönlü etkileşim etkisi: Antalya'daki yerel halk grupları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-04-05
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10213608
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid715150
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineUluslararası Turizm Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess