Sosyal medyanın siyasal katılım davranışına etkisi: X, Y ve Z kuşakları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve özellikle sosyal medyanın ortaya çıkması birçok alanın değişmesine ve gelişmesine olanak sağlamaktadır. Kitle iletişim teknolojilerini aktif bir biçimde kullanmak mecburiyeti olan siyaset de bu gelişmelerden etkilenen alanların başında gelmektedir. Sosyal medyanın kullanıcılarına sunduğu imkânlar onu başlı başına bir siyasal katılım aracı haline getirmektedir. Özellikle sosyal medyanın bireylere organize olabilme kolaylığı sağlaması ve en büyüğü 22 yaşında olan ve sosyal medyanın içine doğan Z kuşağının siyasi arenada boy göstermeye başlaması, sosyal medyayı siyaset ve siyasiler açısından önemli bir konuma yerleştirmektedir. Siyasi partiler ve siyasiler apolitik oldukları düşünülen Z kuşağına da ulaşabilmek adına sosyal medyayı aktif biçimde kullanmaya çalışmaktadır. Bu çalışma, bütün bu gelişmelerin ışığında, sosyal medyanın siyasal katılım davranışına etkisini araştırmaya yönelik gerçekleştirilmiştir. Sosyal medyanın siyasal katılım davranışına etkisinin farklı kuşaklara göre bir değişkenlik gösterip göstermediği araştırmanın temel sorusudur. Bu doğrultuda nicel bir alan araştırması gerçekleştirilmiş, uygunluk örneklemi kullanılarak X, Y ve Z kuşaklarından 600 katılımcı araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre sosyal medyanın siyasal katılım davranışına etkisinin kuşaklara göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medya Z kuşağının siyasal katılım davranışını orta düzeyde etkilerken, X ve Y kuşaklarının siyasal katılım davranışlarını düşük düzeyde etkilemektedir. Developments in communication technologies and the emergence of social media allowed many areas to change and develop. Politics, which is obliged to use mass communication technologies actively, is one of the areas affected by these developments. The possibilities offered by social media to its users make it a political participation tool on its own. Particularly, the fact that social media provides ease of organization for individuals and the fact that the Z generation, the oldest of whom is 22 years old and born into social media, has started to appear in the political arena, placed social media in an important position in terms of politics and politicians. Political parties and politicians are actively trying to use social media in order to reach the Z generation, who are considered apolitical. In the light of all these developments, this study was carried out to investigate the effects of social media on political participation behavior. The main question of the research is whether the effects of social media on political participation behavior vary according to different generations. In this direction, a quantitative field study was carried out using the convenience sampling, 600 participants from X, Y and Z generations were included in the study. According to the findings of the research, it was concluded that the effect of social media on political participation behavior differs according to generations. While social media affects the political participation behavior of the Z generation at a moderate level, it affects the political participation behavior of the X and Y generations at a low level.
Collections