Kuşak Yol Girişimi'nde orta ve güney koridoru demiryolu rotası üzerindeki yük taşımacılığının karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küresel ticaretin yarısından fazlası Çin ve Avrupa arasında Deniz İpek Yolu üzerindegerçekleşmektedir. Kuşak Yol Girişimi'nin ortaya çıkması ve sonrasında dünyada yaşanangelişmeler ışığında, deniz yolunun hegemonyası tartışmalara neden olurken; intermodaltaşımacılığın önemi bir kez daha anlaşılmaktadır.Dünya'nın içinde bulunduğu iklim krizi ile birlikte demiryolu taşımacılığınınkullanımını arttırmaya odaklanan Avrupa Komisyonu, 2021 yılını Demiryolu Yılı ilanetmiştir. Çin-Avrupa Birliği arasındaki ticaretinde, demiryolu ile yük taşımacılığına dikkatçekmek için araştırmalar yapılmaktadır. Buna ilaveten, yapılan araştırmalarda alternatifgüzergah ve taşıma yolları ihtiyacı vurgulanmaktadır.Bu kapsamda, Kuşak Yol Girişimi'ndeki demiryolları koridorlarının Avrupa Birliği veÇin arasındaki ticarette tercih sebebi olabileceğini göstermek bu tezin amacıdır. Deniz yolukullanımındaki hegemonyanın yerine, içinde demiryolunun da olduğu intermodaltaşımacılıkla daha etkin teslimler olabileceğinin açıklanması hedeflenmektedir.Bu tezde, uluslararası ticarette, demiryoluyla yapılacak taşımacılığın yıllar içerisindeartacağını ve gelişen teknolojinin demir yoluyla taşımacılığa yeni bir perspektif kazandırarakKuşak Yol Girişimi kapsamında yer alan Orta ve Güney Koridor'un Avrupa Birliği ve Çinarasındaki ticarette tercih edilebileceği ana hipotez olarak sunulmaktadır. Ekonomikkoridorlar vasıtasıyla yapılan demiryolu yük taşımacılığı, Avrupa Birliği ve Çin arasındakiülkeler arasındaki ticaretin gelişmesinde önemli bir etkiye sahiptir.Teze yönelik yapılan çalışmada toplanan veriler ve yaşanan politik, ekonomik,teknolojik ve uluslararası gelişmeler yapısal bir şekilde ele aldığından betimleyici araştırmayöntemine dayanmaktadır. Betimleyici araştırma yapılırken, ülkeler arası ilişkiler, coğrafiolarak güvenlik unsurları, uluslararası alanda yaşanan gelişmeler de hesaba katıldığındanikincil veriler ve nicel verilerden yararlanılmakta ve Orta ve Güney Koridoru kapsamındakarşılaştırma yapılmaktadır.Anahtar kelimeler: Çin, Avrupa Birliği, Kuşak Yol Girişimi, Demiryolu YükTaşımacılığı ,Ulaştırma Koridoru More than half of global trade takes place on the maritime Silk Road between China and Europe. In the light of the emergence of the Belt and Road Initiative and the developments in the world afterwards, while the hegemony of the sea route causes controversy; the importance of intermodal transport is once again understood.Focusing on increasing the use of railway transportation with the climate crisis in the world, the European Commission declared 2021 as the Year of the Railway. Many research is being carried out to draw attention to freight transport by rail between China and the European Union. In addition, the researches emphasize the need for alternative routes and transportation routes.In this context, this thesis aims to show that the railway corridors in the Belt and Road Initiative can be reasonable for preference in trade between the European Union and China. Instead of the hegemony in the use of maritime transport, there can be more effective deliveries with intermodal transportation, which also includes the railway.It is presented as the main hypothesis that the transportation by rail will increase over the years in international trade and that the developing technology will bring a new perspective to rail transportation and that the Middle and Southern Corridor, which is within the scope of the Belt Road Initiative, can be preferred in trade between the European Union and China. Rail freight transport through economic corridors has a significant impact on the development of trade between countries between the European Union and China.The descriptive research method was used as the data collected in the study for the thesis and the political, economic, technological and international developments were dealt with in a structural way. While conducting the descriptive research, secondary data and quantitative data are used, and a comparison is made within the scope of the Middle and Southern Corridor, since international relations, geographical security factors, and developments in the international arena are also taken into account.Keywords: China, European Union, The Belt and Road Initiative, Rail Freight Transport
Collections