Uluslararası öğrencilerin tüketici etnosentrizm eğilimleri, öznel bilgi düzeyleri ve memnuniyet durumları ile Türk yemekleri yeme sıklığı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Türkiye'de bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinde eğitim gören uluslararası öğrencilerinin tüketici etnosentrizm eğilimleri, Türk mutfağı hakkındaki öznel bilgileri ve memnuniyet durumları dikkate alınarak Türk yemeklerinin seçim sıklıkları ile olan ilişkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Yapılan bu çalışmada, veri toplama aracı olarak anket formları kullanılmıştır. İlgili alanyazından elde edilen ve çalışmanın amacına uygun olarak uyarlanan ölçeklerden yararlanılarak toplamda analizler için kullanılabilir 536 katılımcı anketine ulaşılmıştır. Elde edilen verilerle birlikte ölçme aracının geçerliği ve güvenirliği uygun analizlerle kontrol edilerek doğrulanmıştır. Uyarlanan ölçeklerin faktör yapısının belirlenmesi için açımlayıcı faktör analizi (AFA), doğrulanması için ise doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yöntemi kullanılmıştır. Son olarak ölçme aracının geçerliği ve güvenirliğinin doğrulanması için, Cronbach Alpha analizi gerçekleştirilmiştir.Yapılan ikili (binary) lojistik regresyon analiz sonuçlarına göre; Türk yemeklerine yönelik memnuniyet durumları, Türk mutfağı hakkındaki öznel bilgi düzeyi ve TE eğilimlerinin katılımcıların Türk yemekleri seçim sıkılığı üzerinde (nadiren ya da sık sık) üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkisinin olduğunu saptanmıştır.Elde edilen bulgular sonucu çalışmada bağımsız değişken üzerinde rolü öngörülen bağımsız değişkenlerden sadece Türk yemeklerine yönelik memnuniyet durumları, Türk mutfağı hakkındaki öznel bilgi düzeyi ve TE eğilimlerinin anlamlı etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu rol içerisinde TE eğilimlerinin etkisinin negatif yönlü olması beklenirken pozitif bir yönde etki ettiği görülmüştür. In this study, it is aimed to determine the effects of Turkish food on the frequency of choice of international students studying at state and foundation universities in Turkey, taking into account their consumer ethnocentrism tendencies, their subjective knowledge about Turkish cuisine and their satisfaction.In this study, questionnaire were used as data collection tool. By using the scales obtained from the relevant literature and in accordance with the purpose of the study, a total of 536 questionnaires that could be used for analyzes were reached. With the data obtained, the validity and reliability of the measurement tool was verified by checking with appropriate analyzes. Exploratory factor analysis (EFA) method was used to determine the factor structure of the scales, and confirmatory factor analysis (CFA) method was used for verification. Finally, Cronbach Alpha (α) analysis was performed to verify the validity and reliability of the measurement tool.According to the binary logistic regression analysis results; It was determined that satisfaction levels for Turkish food, subjective knowledge level about Turkish cuisine and CE tendencies have a positive and significant effect on the frequency of choosing Turkish dishes (rarely or often) of the participants.As a result of the findings obtained, it was revealed that only the satisfaction levels for Turkish food, the subjective knowledge level about Turkish cuisine and CE tendencies have a significant effect on the independent variable whose role was predicted in the study. In this role, while the effect of CE trends was expected to be negative, it was observed that it had a positive
Collections