Ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ve dindarlık ilişkisi Gaziantep örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ergenlik çağında olan bireylerin dijital oyun bağımlılık seviyeleri ile dindarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın bir diğer amacı ise yaş, cinsiyet, okul türü ve ebeveyn birliktelik durumu gibi çeşitli değişkenlerin bağımlılık düzeyi ile ilişkisini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma kavramsal çerçeve ile yöntem, bulgular ve değerlendirme olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Çalışma kapsamındaGaziantep ili Şahinbey ilçesinde öğrenim görmekte olan 478 ortaokul ve lise öğrencisine`Kişisel Bilgi Forumu`, `Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği` ve `Dini Tutum Ölçeği` uygulanmış olup elde edilen veriler SPSS 25. 0 programında analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda ergenlerin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile dindarlık seviyeleri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca demografik değişkenler ile dijital oyun bağımlılığı skorları karşılaştırıldığında dijital oyun bağımlılığı düzeyinin; cinsiyet, yaş, çocuk sayısı, anne-baba birliktelik durumu, kendine ait oda durumu, aile gelir düzeyi, ailelerin dini ibadetlerini yerine getirme düzeyi, okul türü ve anne-baba eğitim seviyesi değişkenleriyle anlamlı ölçüde farklılaştığı görülmektedir. Elde edilen sonuçlar daha önceki çalışmalarla büyük ölçüde benzerlik göstermektedir. n this study, it is aimed to put forward the relationship between digital game addiction levels and religiousness levels of adolescent individuals.Another aim of the study is to reveal the relationship between various variables such as age, gender, school type, grade level and parental coexistence with the level of religiosity and addiction level. This study consists of two parts: conceptual framework and method, findings and evaluation. Within the scope of the study, `Personal Information Form`, `Digital Game Addiction Scale for Children` and `Religious Attitude Scale` were applied to 478 middle and high school students studying in Şahinbey District of Gaziantep province and the data were analyzed in SPSS 25.0 program. At the end of the study, a negative and significant correlation was found between adolescents' level of digital game addiction and their level of religiousness. Furthermore, compared to demographic variables and digital game addiction scores, it was observed that the level of digital game addiction significantly differed according to the variables of gender, age, number of childeren, parentsmarriage union status, private room status, family income level, family religious worship level, school type, and parents education grade. The results obtained are largely similar to previous studies.
Collections