Ailelerin ortaokul çağındaki çocukların din eğitiminde karşılaştığı problemler (Antalya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aile, toplumun en önemli yapı taşı olan, fert ve toplum için kendisinde taşıdığıfonksiyonlar sebebiyle yeri doldurulamaz ve alternatifi olmayan bir müessesedir. Ailekavramını bu denli önemli kılan ise neslin korunması ve eğitilmesi faaliyetlerini bünyesindetaşımasıdır. Neslin eğitilme süreci ailede başlamakta ve bireyin kalıtımsal yönden sahipolduğu özelliklerini ne kadar geliştireceği, nasıl şekillendireceği gibi pek çok değişken aileortamındaki tecrübelerinin bir yansıması olmaktadır. İlk ve temel öğrenmelerin çocuklukdöneminde gerçekleşmesi ise ailede verilen eğitimin önemini artırmaktadır. Bu bilgilerışığında araştırmanın amacı, ailelerin ortaokul çağındaki çocuklarının din eğitimindekarşılaştıkları problemlerin tespit edilmesidir. Buradan hareketle araştırmada, ebeveynlerinçocuklarının dini gelişimlerini desteklemek için neler yaptığını ortaya koymak, kendileriniyetersiz hissettikleri ve zorlandıkları hususları tespit etmek, çocuklarına din eğitimi verirkenetkili olan aktörlere bakış açılarını ve beklentilerini ortaya çıkarmak hedeflenmiştir.Araştırmanın kuramsal çerçevesinin hazırlanmasında literatür taraması yöntemi kullanılmıştır.Ardından konuyla ilgili olarak 20 aile ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş veelde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma neticesinde; ebeveynlerinçocuklarına din eğitimi vermelerinin her boyutuna büyük önem verdiği görülmüştür. Ailelerinçocuklarının din eğitimi sürecinde zorlandıkları alanların ise, ibadet alışkanlığı kazandırma,arkadaş seçme, sosyal medyada çok vakit geçirme, iletişim becerileri konusunda yetersizkalma gibi noktalarda yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Araştırmanın önemli bulgularından biriside ebeveynlerin çocuklarının dini gelişimlerine ait sorumluluklarının farkında olmaları fakatbu gelişimi desteklemek için ne yapacaklarına dair kendilerini yetersiz hissetmeleridir.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Aile, Çocuk, Ortaokul, İletişim The family, which is the most important building block of the society, is anirreplaceable institution with no alternative due to the functions it carries for the individualand the society. What makes the concept of family so important is that it carries the activitiesof protecting and educating the generation. The process of educating the generation begins inthe family, and it is a reflection of the experiences in the family environment, such as howmuch the individual will develop and shape his hereditary characteristics. The realization ofprimary and basic learning in childhood increases the importance of education given in thefamily. In the light of this information, the aim of the research is to determine the problemsfaced by the families in the religious education of their secondary school children. From thispoint of view, the aim of the research is to reveal what parents do to support their children'sreligious development, to identify the issues that they feel inadequate and have difficulties,and to reveal their perspectives and expectations of the actors who are effective in givingreligious education to their children. The literature review method was used in the preparationof the theoretical framework of the research. Then, semi-structured interviews were conductedwith 20 families on the subject and the obtained data were analyzed by content analysis. As aresult of the research; It has been seen that parents attach great importance to every aspect ofgiving religious education to their children. It has been determined that the areas wherefamilies have difficulties in the religious education process of their children are focused ongaining the habit of worship, choosing friends, spending a lot of time on social media, andinadequate communication skills. One of the important findings of the study is that parents areaware of their responsibilities for their children's religious development, but they feelinadequate about what to do to support this development.Keywords: Religious Education, Family, Child, Secondary School, Communication
Collections