Yeni iletişim ortamlarında benlik sunumu ve benlik saygısı: Kuşaklar üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gündelik yaşam pratikleri üzerinde önemli bir etki alanına sahip olan sosyal medya, bireylerin gündelik iletişim biçimlerini, davranış şekillerini ve sosyal algılarını değişime uğratmış, bireylere kendilerini ifade edebilecekleri yeni bir görünürlük alanı sunmuştur. Bireyler; tanınma, kabul görme, onaylanma gibi güdüler doğrultusunda bu alan içerisinde var olma ihtiyacı hissetmekte ve sosyal medya platformlarında benliğini sunma eğilimi göstermektedir. Bu anlamda sosyal medya etkili bir araç olarak işlev görmekte, bireylere geniş bir izleyici kitlesi sunmakta ve bireylerin daha kontrollü bir benlik sunumu gerçekleştirmesine olanak sağlamaktadır. İzleyici grubundan alınan geri bildirimler ise bireyin benlik saygısı üzerinde etkili olmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmada, benlik saygısı ile sosyal medyadaki benlik sunumu arasındaki ilişki X, Y, Z kuşakları üzerinden ele alınacaktır.Araştırmanın örneklem grubu 1155 kişiden oluşmakta ve X, Y, Z kuşaklarına dahil olan sosyal medya kullanıcılarını içermektedir. Araştırmaya ilişkin veriler Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Benlik Sunumu Taktileri Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Frekans Analizi, T Testi, Anova ve Korelasyon Analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda benlik sunumu ile benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca benlik saygısının ve sosyal medyada gerçekleştirilen benlik sunumunun kuşaklara göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Social media, which has a great impact on daily life practices, has changed the way of communication, behavior and social perceptions of individuals, and has offered a new visibility area for the expression places of the households. Individuals feel the need to exist in this field in line with motives such as recognition, acceptance and approval, and they tend to present their self on social media platforms. In this sense, social media functions as an effective tool, offers individuals a wide audience and allows individuals to perform a more controlled self-presentation. The feedback received from the audience group has an impact on the self-esteem of the individual. Therefore, in this research, the relationship between self-esteem and self-presentation in social media will be discussed through X, Y, Z generations.The sample group of the research consists of 1155 people and includes social media users from X, Y, Z generations. The data related to the research were obtained by using the Rosenberg Self-Esteem Scale and the Self-Presentation Tactics Scale. Frequency Analysis, T Test, Anova and Correlation Analysis were used to evaluate the obtained data. As a result of the research, it was concluded that there is a relationship between self-presentation and self-esteem. In addition, it has been determined that self-esteem and self-presentation on social media differ significantly according to generations.
Collections