Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Feyyaz
dc.contributor.advisorDoğan, Mesut
dc.contributor.authorTorun, Burak
dc.date.accessioned2023-09-22T11:40:11Z
dc.date.available2023-09-22T11:40:11Z
dc.date.submitted2022-09-19
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734850
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; sosyal sermayenin müşterilerin ilişki memnuniyetine olan etkisini ölçmektir. Ayrıca bilişsel, ilişkisel ve yapısal sosyal sermayenin müşterilerin ilişki memnuniyetine etkisini belirlemektir. Bu amaçlarla Düzce ilinde 364 mükellef üzerinde anket gerçekleştirilmiştir. SPSS analiz programı ile `Bağımsız Örneklem t-Testi`, `Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)`, `Pearson Korelasyon Analizi` ve `Regresyon Analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda bilişsel, ilişkisel ve yapısal sosyal sermaye düzeyleri ile, yeniden müşteri olma niyeti ve ilişki memnuniyetleri arasında pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların demografik ve mesleki özelliklerine göre sosyal sermeye düzeylerinin ve ilişki memnuniyet düzeylerinin farklılaştığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research; To measure the effect of social capital on customers relationship satisfaction. In addition, it is to determine the effect of cognitive, relational and structural social capital on customers relationship satisfaction. For these purposes, a survey was conducted on 364 taxpayers in Düzce. SPSS analysis program and `Independent Sample t-Test`, `One Way Analysis of Variance (ANOVA)`, `Pearson Correlation Analysis` and `Regression Analysis methods were used. As a result of the analysis, a positive relationship was determined between cognitive capital levels and the intention to become a repeat customer. As a result of the analysis, a positive relationship was determined between cognitive, relational and structural social capital levels and the intention to become a repeat customer and relationship satisfaction. In addition, it was determined that the social capital levels and relationship satisfaction levels of the participants differed according to their demographic and professional characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal sermayenin müşterilerin ilişki memnuniyetine etkisi: Düzce ili serbest muhasebeci mali müşavir mükellefleri örneği
dc.title.alternativeThe effect of social capital on customer relation satisfaction: Example of certified public accountant taxpayers in Düzce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10335914
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid738271
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess