The bodily ontology in Jean-Luc Nancy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Jean-Luc Nancy'nin felsefesinde bedenin anlamı ve varlığını konu ediniyor. Nancy metafizik geleneği eleştirirken bu geleneğe göre bedenin hep kendi dışındaki bir anlama gönderme yaptığını belirtir. Batı metafiziğine özgü temsil mantığı bedeni bir işarete indirger. Böylece beden, bedenliğini ve maddeliğini kaybeder. Nancy bedenin anlamını bu anlama sahip olmaya çalışmadan düşünür. Bedensel olanla bedensel olmayanın ilişkisi sahiplenme yerine dokunma şeklinde düşünülebilir. Bu dokunma yazıda gerçekleşir. Yazı bedeni işarete dönüştürmek yerine bedene dokunur. Bu noktada bedenin anlamı bedenin sahip olduğu anlam değildir. Fakat anlam bedenler arasında paylaşılır. Bu tez bedenin herhangi sabit bir anlama sahip olmadığını ama bedenin anlam olduğunu savunuyor. Anlam dışarıyla ilişkidir. Genel olarak beden mevcut değildir. Bunun yerine bedenler her zaman için tekil ve çoğuldur. Nancy böylece lokal bir beden ontolojisi öne sürer. Bu beden ontolojisi ontolojinin kendisidir. Bu anlamda tezin son bölümünde, bedenlerin ilişkisi topluluk, tekil çoğul olma ve ile olma figürleriyle işleniyor. Nancy'nin metinlerinin yakın okumasına dayanan bu sorgulamada aynı zamanda bu metinlerle ilgili yorumlar ve eleştirilerden yararlanılıyor. Böylece, beden ontolojisi tek bir metin üzerinden değil Nancy'nin çeşitli metinleri üzerinden sorgulanıyor. The current thesis discusses the being and sense of the body in Jean-Luc Nancy's philosophy. Nancy criticizes the metaphysical tradition which wishes always that the body makes sense outside of itself. The representational logic inherent in the Western metaphysics reduces the body into a sign. Therefore, the body loses its corporeality and its materiality. Instead, Nancy seeks to think the sense of the body without appropriating it. The relation between the corporeal and the incorporeal can be thought as a touching instead of an appropriation of the corporeal by the incorporeal. This touching happens in writing which touches upon the body without signifying it. At this point, the sense of the body is not the sense that the body has, but it is shared out among bodies. This thesis argues that the body doesn't have any determinate sense but it is the sense itself as a relation to the outside. The body doesn't exist, but bodies are always singular and plural. Nancy, therefore, brings forward a local bodily ontology which corresponds to the ontology as such. In the last chapter, the relationality of bodies is considered through the figures of community, of being singular plural and of being with. This questioning involves a close reading of Nancy's texts and of the commentaries and critiques related to them. Hence, this thesis discusses the bodily ontology through Nancy's various texts instead of focusing on a determinate text.
Collections