Türkiye'deki yüksek lisans muhasebe eğitimi müfredatlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır.1. bölümde, muhasebe eğitiminin tarihçesi, tanımı, amacı, önemi, işlevleri ile hukuksal boyutta bulunan muhasebe meslek mevzuatı ve meslek mensubu adaylarının stajla birlikte staj sürelerinden sayılabilecek hizmet sürelerine yer verilmiştir. Araştırma boyutunda genellikle literatür taraması yapılarak gerekli kavramlar birleştirilerek açıklanmaya çalışılmıştır. 2. bölümde, Yükseköğretim Kurumu istatistiki verileri sunulmuştur. Bu bilgiler doğrultusunda, üniversitelerin türü; devlet, vakıf, meslek yüksek okulu ayrımı ve toplam program türü sayıları tablolar aracılığı ile özetlenmiştir. Türkiye'de bulunan üniversiteler ve gelişimi hakkında düzenlemelere yer verilmiştir. Ülkemizde bulunan, Devlet (129), Vakıf Meslek Yüksek Okulu (5), Vakıf (73) üniversiteleri ile ilgili analizler yapılarak bölgesel bazda dağılım tablolarına yer verilmiştir. 3. bölüm; yüksek lisans muhasebe eğitim müfredatlarının karşılaştırılmasını ve değerlendirilmesini içermektedir. Çalışmanın amacı, yöntemi, veri seti ve araştırma bulguları bu bölümde yer almaktadır. Araştırma bulguları aşamasında, yüksek lisans program adları, sunulan tezli ve tezsiz programlar, program dilleri, zorunlu/seçmeli ders sayısına ait açıklamalara ve değerlendirmelere yer verilmiştir. Muhasebe yüksek lisans program müfredatlarında yer alan dersler sınıflandırılarak özetlenmiş ve son aşamada da yurtdışı programlarda sunulan derslerle karşılaştırılmıştır. This study consists of three parts.The first part includes the history, definition, purpose, importance, functions of accounting education, and accounting professional legislation and the service periods of professional candidates that can be considered as the internship period. The literature review was conducted and the necessary concepts and topics were explained.In the second part, the statistical data from the Council of Higher Education is presented. Based on this data, the type of universities as government, foundation or vocational schools and the program names/types are summarized. The regulations about universities in Turkey and their development are discussed. Analysis were made on the state (129), foundation vocational schools (5), foundation (73) universities in our country and regional distribution tables were prepared. The third part consisted of comparison and evaluation of accounting master curricula. The purpose, the method, data set and research findings of the study were also presented in this section. During the research findings phase, explanations and evaluations related to master's program names, thesis and non-thesis programs offered, language of instruction, number of core/elective courses were included. Finally, the courses in the master's of accounting curriculum were classified and compared with the courses offered at programs in other countries.
Collections