Financial bias map and the role of financial literacy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar genellikle yeterli bilgi / becerilere sahip olmadıkları için rasyonel kararlar vermede başarısız olurlar veya çeşitli psikolojik / davranışsal / duygusal faktörler karar verme süreçlerine müdahale eder. Davranışsal ekonomi ve finans literatürü, rasyonel davranıştan sapmaların, yani yanılgıların sistematik ve dolayısıyla öngörülebilir olduğunu göstermektedir. Yanılgılar, finansal dünyada, piyasalarda, bireyler için yetersiz sonuçlara ve hatta tek bir ekonomi ile sınırlı olabilecek veya küresel olarak bütünleşmiş finansal piyasalar nedeniyle dünya çapında ekonomilere yayılabilecek krizlere yol açar. Son on yılda, birçok ülke, bireylerin finansal bilgi ve becerilerini geliştirme girişimleri olarak finansal okuryazarlığı artırmak için eğitim ve / veya öğretim programları benimsemiştir. Bununla birlikte, finansal okuryazarlığın rasyonel finansal davranışın uygulanmasındaki etkinliği tartışmaya tabidir. Bu tez, aşağıdaki araştırma sorularını ele alarak sorunu deneysel olarak incelemeyi amaçlamaktadır: (1) Finansal eğitim finansal okuryazarlığa yol açar mı? (2) Finansal açıdan okuryazar olmayanlarla kıyaslandığında, finansal okuryazar insanların yanılgıya sahip olma olasılığı daha mı düşük? Bu bağlamda ekonomik tercihlerin (yani zaman ve risk tercihlerinin) rolü nedir? (3) Finansal yanılgılar birbiriyle bağlantılı mı? (4) Finansal yanılgılar nesiller arası geçirgenliğe tabi midir? Araştırma soruları (1), (2) ve (3)'ü yanıtlamak için kontrollü bir laboratuvar deneyi ve araştırma soruları (2), (3) ve (4)'ü yanıtlamak için bir saha araştırması kullanıyoruz. Sonuçlarımız, finansal eğitimin finansal okuryazarlığı sağladığını göstermektedir; ancak, finansal açıdan okuryazar insanlar yanılgıların çoğundan daha az muzdarip değildirler. Literatürde bilişsel veya duygusal olarak sınıflandırılmalarına bakılmaksızın bazı yanılgıların bir arada var olduğunu görüyoruz. Bulgularımız ayrıca edinilen finansal yanılgılar için nesiller arası geçirgenliğin ve ekonomik tercihlerin yanı sıra yaş ve cinsiyetin rolünü de göstermektedir. People often fail to make rational decisions because they lack sufficient knowledge / skills, or various psychological / behavioral / emotional factors interfere in their decision-making process. The behavioural economics and finance literature shows that deviations from rational behaviour, namely biases, are systematic and, therefore, predictable. In the realm of finance, biases lead to suboptimal outcomes for individuals and even crisis in markets that might be limited to a single economy or can spread throughout the economies worldwide due to the globally integrated financial markets. In the last decade, many countries have adopted education and / or training programs to increase financial literacy as attempts to improve individuals' financial knowledge and skills. However, the effectiveness of financial literacy for implementing rational financial behaviour remains subject to debate. This dissertation aims to experimentally investigate the problem by addressing the following research questions: (1) Does financial education lead to financial literacy? (2) Compared to financial illiterates, are financially literate people less likely to have biases? What is the role of economic preferences (i.e., time and risk preferences) in this context? (3) Are financial biases correlated? (4) Are financial biases subject to parental transmission? We employ a controlled laboratory experiment to answer the research questions (1), (2) and (3), and a field survey to answer the research questions (2), (3) and (4). Our results show that financial education implements financial literacy; however, financially literate people do not suffer less from most of the biases. We find that some biases coexist independent of their being classified as cognitive or emotional in the literature. Our findings also indicate the role of parental transmission and economic preferences as well as age and gender for acquired financial biases.
Collections