Temel performans göstergelerinin belirlenmesi ve otelcilik sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizin ekonomisinin en önemli sektörlerinin başında gelen konaklama sektörünün yapı taşı olan otel işletmeleri şeffaf, ölçülebilir ve sürdürülebilir olmak adına aktif bir yönetim muhasebe sistemine ve temel performans gösterge sistemine ihtiyaç duymaktadır.Yapılan çalışmada genel bir bakış sağlamak adına otel işletmeleri, yönetim muhasebesi ve otel işletmelerinde yönetim muhasebesine ilişkin genel bilgiler verilmiştir. Sonra gelen bölümlerde sık kullanılan temel performans göstergeleri ve sistemleri (Du Pont, ZVEI-Sistemi, Karlılık-Likidite-Oran Sistemi, Dengeli Puan Kartı, Gösterge Paneli ve Kıyaslama) detaylı olarak anlatılmış ve bu gösterge sistemlerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Otel işletmelerinde kullanılacak temel performans göstergelerinin işletme kâr-zarar hesabına etkileri formüllerle tanımlanmış ve hesaplamalarla örneklendirilmiştir.Teorik açıklamaların yanında pratik bir inceleme sunulmuştur. Sektör özelinde İstanbul Küçükçekmece ilçesinde örnek bir otel seçilerek bu işletmede temel performans gösterge sisteminin kullanımı detaylandırılmıştır. Otel işletmesinin dönemsel finansal hareketleri, dış faktörlere bağlı dalgalanmaları, Kovid-19 pandemisi gibi sıradışı bir süreçteki faaliyetleri örneklendirilmiş, temel performans gösterge sisteminin kullanılmasıyla elde edilecek kazanımlar anlatılmıştır. Çalışmanın ilerlemesine katkı sağlayacak bir karşılaştırma örneği verilmiştir. Hotel management business field is the fundamental of the accommodation sector, which is one of the most important sectors in Turkey's economy. In order to be transparent, measurable and sustainable, hotel management needs an active management accounting and key performance indicator system.In this study, general information is given to be able to provide general information and an overview of hotel management, management accounting and management accounting in the hotel business area. In the following sections, frequently used key performance indicators (KPI) and systems (Du Pont, ZVEI-System, Profit-Liquiditiy-Ratio System, Balanced Scorecard, Tableau de Bord and Benchmarking) are explained in detail and these KPI systems are evaluated. The effects of KPI's to be used in hotel businesses on the business profit and loss account are defined with formulas and exemplified by calculations.A practical review is presented alongside the theoretical explanations. Specific to the sector, an exemplary hotel in İstanbul Küçükçekmece district was selected and the use of the KPI system in this hotel was detailed. Periodic financial movements of the hotel business, fluctuations due to external factors, activities in an extraordinary process such as the Covid-19 pandemic are exemplified, and the gains to be obtained by using the basic performance indicator system are explained. A comparison example that will contribute to the progress of the study is given.
Collections