Sosyal hizmet lisans ve lisansüstü programlarında maneviyat odaklı sosyal hizmet eğitimi (Türkiye, Amerika ve Kanada örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal hizmet eğitiminde kişinin biyopsikososyal yönü kadar manevi yönünün de önemli olduğu son yıllarda gündeme gelmektedir. Ulusal Sosyal Hizmet Birliği tarafından yayınlanan ve manevi değerleri içinde barındıran kültürel yeterlilik standartlarına bağlı kalarak sosyal hizmet uzmanının müracaatçı ile müdahalesini gerçekleştirmesi gerekmektedir. Kültürel yeterlilik standartları, bireyin her açıdan ele alınması ile ortaya çıkan kavramlardan oluşmaktadır. Bu kavramlar cinsel kimlik, ırk, etnik, yaş, din, manevi değerler gibi birçok bireysel çeşitliliği içinde barındırmaktadır. Kültürel yeterlilik standartları içinde yer alan manevi değer kavramı sosyal hizmet uzmanları tarafından bilinmesi gereken ve içinde pek çok çeşitlilik bulunan bir insani değerdir. Bu çalışma ile ABD, Kanada ve Türkiye'de sosyal hizmet eğitiminde yer alan maneviyat odaklı sosyal hizmet ders konu başlıkları örnekleri bir araya getirilerek maneviyat ve sosyal hizmet ders müfredatı hakkında genel bilgi verilmektedir. ABD, Kanada ve Türkiye'de ki maneviyat odaklı sosyal hizmet dersinde işlenen konuların benzer ve farklı yönleri ortaya konma amacıyla araştırma gerçekleştirilmiştir. Kültürel yeterlilik standartlarının veri analizi yöntemi ile analiz edilmesi ile öne çıkan kavramların maneviyat odaklı sosyal hizmet ders konu başlıklarıyla eşleşmesi ile tablo haline getirilmiştir. Yapılan tablolar ile maneviyat odaklı sosyal hizmet dersinin içermesi gereken konu başlıkları ortaya konmaktadır. In social work education, it has brought to the plan in recent years, when the person's spiritual aspect is as important as the biopsychosocial aspect. The social worker should adhere to the client by subscribing to the cultural competence standards that include spiritual values published by the National Association of Social Work. Cultural competence standards consist of concepts that emerge from the individual's every aspect. These concepts include many individual variations, such as sexual identity, race, ethnicity, age, religion, and spiritual values.The concept of spiritual value, which included in the cultural competence standards, is a human value that has to be known by social workers and has many variations. With this study, the US, Canada, and located in spirituality courses in social work education in Turkey are examples of general topics about spirituality, bringing together the course curriculum. USA, Canada, and the similar and different aspects of the topics covered in the course on spirituality in Turkey have researched to unfold. The concepts that stand out by analyzing the cultural competence standards with the data analysis method have turned into a table by matching the topics of spirituality with the subject titles. The tables made reveal the topics that should be included in the spiritual lesson.
Collections