Üniversitelerin dil ve konuşma terapisi bölümü mezunlarının eğitimlerine yönelik görüş ve önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki üniversitelerin dil ve konuşma terapisi bölümü lisans programını tamamlamış öğrencilerin aldıkları eğitime yönelik görüş ve önerilerini belirlemektir.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni ile tasarlanmıştır. Araştırmaya Türkiye'deki dil ve konuşma terapisi bölümü lisans programından mezun vermiş ilk 5 üniversite ve bu üniversitelerin dil ve konuşma terapisi bölümü lisans programını tamamlamış 10 mezun katılmıştır. Bu araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Demografik bilgiler katılımcı formu ile yarı yapılandırılmış mülakatlar ise katılımcıların onayları alınarak sesli ya da görüntülü olarak kayıt altına alınmıştır. Araştırma sürecinin sonunda veriler ses ve görüntü kayıtları deşifre edilerek elde edilmiş, betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın analizinde `Nvivo 10` programı kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulguların, dil ve konuşma terapisi eğitim programlarına yönelik literatürde üzerinde oldukça sıkça durulan konular olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan farklı üniversitelerden mezun olan öğrencilerin ortak görüşlerinin çoğunluk oluşturduğu görülmüştür. Literatürdekine benzer şekilde bu araştırmada da katılımcılar dil ve konuşma terapisi bölümünde verilen klinik uygulamalara yönelik görüşlere oldukça fazla yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: dil ve konuşma terapisi, görüş, lisans programı, mezun, öneri The purpose of this study, to determine the views and proposals for to training from the universities depermant of speech and language therapy degree program in Turkey, whom graduated.The research was designed as a one of the qualitative research methods, phenomenology pattern. Research on speech and language threapy depertmant graduated from the graduate program in Turkey has given the first 5 universities and speech and language therapy depertmant of the university participated in 10 graduates have completed their undergraduate programs. The data of this research were made through semi-structured interviews. Demographic information was recorded with the participant information form, and semi-structured interviews were recorded as audio or video, with consent of the participants. At the end of the research process , the data were obtained by deciphering audio and video recordings and analyzed by descriptive and content analysis. `Nvivo 10` program was used in the analysis of the study.It has been concluded that the findings of the study are frequently emphasized in the literature regarding language and speech therapy training programs. It was seen that the common views of the students who graduated from different universities participating in the study were the majority. Similar to the literature, in this study, the opinions of the paticipants about the clinical practies in the language and speech threapy quite high.Keywords: speech and language therapy, opinion, bachleor degree, graduated, proposal
Collections