Öğretmenlerin karakter eğitimi yetkinlik inançlarının okul öncesi dönem çocuklarının değerleri ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi dönem çocuğun karakter ve değerlerinin oluşumunda kritik dönemlerden biridir. Bu süreçte okul öncesi öğretmenlerinin katkıları aileler kadar önemlidir. Bu çalışmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inançlarının öğrencilerinin değerleri üzerindeki etkilerini incelemektir.İlişkisel tarama modeline dayanan bu araştırma, İstanbul'un Anadolu yakasında yer alan Beykoz, Kadıköy ve Ümraniye ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı anasınıfları ve özel okullar olmak üzere toplam 12 okul öncesi eğitim kurumunda yürütülmüştür. Araştırma kapsamında 30 okul öncesi öğretmeninden ve onların 253 okul öncesi öğrencisi hakkında velilerinden anket yoluyla veri toplanmıştır. Çalışmada aile ve öğretmen demografik bilgi formu, Karakter Eğitimi Yetkinlik İnancı Skalası (KEYİS) ve Okul Öncesi Değer Ölçeği (OÖDÖ) Aile ve Öğretmen Formu kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin KEYİS ve OÖDÖ Öğretmen Formu puanları yaş, kurum türü, kıdem, sınıf mevcudu, değerler eğitimine yönelik ders ve hizmet içi eğitim değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir. OÖDÖ Aile Formu puanları cinsiyet, eğitim, gelir düzeyi, çocuğa yakınlıkları, okul öncesi eğitim alan çocuk sayısı, meslek değişkenlerine göre farklılık göstermezken yaş ve kurs değişkenlerinde farklılık göstermektedir. OÖDÖ Öğretmen ve Aile Formlarının bazı değer alt boyutlarında anlamlı pozitif korelasyonlar görülmüştür. KEYİS puanları ile OÖDÖ Aile Formu dostluk değer alt boyut puanları arasında da anlamlı pozitif korelasyonlar bulunmuştur.Araştırmanın bulguları alanyazındaki bazı çalışmaların sonuçlarıyla tutarlılık arz etmektedir. Bulgular ilgili araştırmalar ışığında tartışılmış ve sonuç bölümünde önerilerde bulunulmuştur. The preschool period is one of the critical periods in the formation of the character and values of the child. In this process, the contributions of preschool teachers are as important as families. The main purpose of this study is to examine the effects of preschool teachers' character education efficacy beliefs on the values of their students.The relational model was used in this study. It was conducted in 12 pre-school education institutions, including nursery class and private schools affiliated to the Ministry of National Education in Beykoz, Kadıköy and Ümraniye districts on the Anatolian side of Istanbul. In the study, data were collected from 30 preschool teachers and their parents on 253 preschool students through a survey. Family and Teacher Demographic Information Form, Character Education Efficacy Belief Instrument (CEEBI) and Preschool Value Scale (PVS) and Family and Teacher Form were used in the study.According to the results of the research, the preschool teachers CEEBI and PVS Teacher Form scores do not differ according to age, class size, institution type, seniority, course and in-service training variables for values education. While PVS Family Form scores do not differ according to gender, education, income level, closeness to children, number of children receiving pre-school education, occupation variables, but differ in age and course variables. Significant positive correlations were observed in some value sub-dimensions of PVS Teacher and Family Forms. Significant positive correlations were also found between CEEBI scores and PVS Family Form friendship value sub-dimension scores.The findings of the study are consistent with the results of some studies in the literature. The findings are discussed and suggestions are made in the conclusion section.
Collections