İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin mesleğe ve uzmanlık eğitimine bakışı ve uzmanlık seçimini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada İnönü üniversitesi tıp fakültesi 6. sınıfta okuyan öğrencilerin hekimlik mesleğine bakışı, hekimlik mesleği hakkındaki fikirleri, hekimliğin ülkemiz konumundaki geleceği hakkında ne düşündükleri, tıpta uzmanlık ve tercih etmek istedikleri uzmanlık dalı görüşleri, uzmanlık dalı seçerken dikkate aldıkları kriterlerin belirlenmesi ve ülkemizdeki yıllara göre uzmanlık tercihlerindeki değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipte tanımlayıcı olan bu çalışma 23.10.2019-28.12.2019 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde 6. sınıf öğrencilerine yüz yüze görüşme tekniği ile anket uygulanarak yapılmıştır. Çalışma esnasında öğrencilere bilgi verilmiş sadece gönüllü olanlar bu çalışmaya alınmıştır Çalışma sırasında elde edilen bulguların değerlendirilmesinde IBM SPSS Statistics 22 programı kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmamız 82'si (%46,1) erkek ve 96'sı (%53,9) kız olmak üzere toplam 178 son sınıf tıp öğrencisi ile yapılmıştır. Öğrencilerin yaşları ortalaması 24,24±1,09'dur. Erkeklerin hekimlik mesleğini sevme oranı (%81,7), Kızlardan (%93,8) istatistiksel olarak anlamlı düzeyde düşük bulunmuştur (p:0,024; p<0,05). Çalışmaya katılan öğrencilerin %97,2 si uzman hekim olmak isterken, %2,8 i uzman olmak istememektedir. Uzman olmak isteyenlerin %80,9'u uzmanlık eğitimini üniversite hastanesinde yapmak isterken, %19,1'i eğitim araştırma hastanesinde yapmak istemektedir. Öğrencilerin %5,8'i temel bilimlerde, %61'i klinik bilimlerde ve %33,1'i cerrahi bilimlerde uzmanlık yapmak istemektedir. Çalışmamıza katılan öğrencilerin uzmanlık tercihlerine baktığımızda ilk 5 branş sırasıyla Göz Hastalıkları (%7,5) , İç Hastalıkları (%7,5), Kulak Burun Boğaz Hastalıkları (%6,9) , Aile Hekimliği (%6,9) ve Acil Tıp (%6,3) olmuştur.Sonuçlar: Çalışmamıza katılan öğrencilerin hekimlik mesleğini istemesindeki en önemli paylardan biri hekimlik mesleğini sevmeleridir. Öğrencilerin çok büyük bir kısmı uzmanlık eğitimi alıp uzman hekim olmak istemektedir. Uzmanlık tercihlerinde en çok istenen branşlar genellikle dahili branşlar olmaktadır. Birinci basamak sağlık hizmetlerinin devamı için Aile Hekimliği uzmanlığının daha çok teşvik edilmesi ve tüm birinci basamağın aile hekimliği sistemi ile yürütülmesinin devamı sağlanmalıdır. Daha az tercih edilen branşların ilerde sağlık sistemini olumsuz etkilememesi için gereken tedbirler hızla alınmalıdır.Anahtar Kelimeler: Tıp fakültesi öğrencileri, tıpta uzmanlık, uzmanlık seçimi Aim: In this study, İnönü University Faculty of Medicine's 6th grade students' view of the profession of medicine, their ideas about the profession of medicine, what they think about the future of medicine in our country, their expertise in medicine and their expertise, their criteria according to years in our country It is aimed to examine the changes in preferences.Material and Method: The cross-sectional descriptive research was carried out between 23.10.2019-28.12.2019 by applying a questionnaire to face-to-face students in İnönü University Faculty of Medicine. In the study, it was tried to reach all senior students of medical faculty. only those who volunteer information given to students prior to the study were enrolled in this study evaluating the findings obtained in the study, IBM SPSS Statistics 22 for statistical analysis (SPSS IBM, Turkey) programs were used.Results: Our study was conducted with a total of 178 senior students, 82 (46.1%) boys and 96 (53.9%) girls. The average age of students is 24.24 ± 1.09. The rate of males loving medicine (81.7%) was statistically significantly lower than females (93.8%) (p: 0.024; p <0.05). While 97.2% of the students participating in the study want to be specialists, 2.8% do not want to be experts. While 80.9% of those who want to become experts want to do their specialty education at the university hospital, 19.1% want to do the education and research hospital. 5.8% of students want to specialize in basic sciences, 61% in clinical sciences and 33.1% in surgical sciences. When we look at the expertise preferences of the students who participated in our study, the first 5 branches were Eye Diseases (7.5%), Internal Diseases (7.5%), Ear Nose and Throat Diseases (6.9%), Family Medicine (6.9%) and Emergency Medicine. (6.3%).Conclusion: One of the most important shares of students participating in our study is that they love the profession of medicine. A great majority of the students want to get specialty training and become a specialist. In specialization preferences, the most desired branches are usually internal branches. For the continuation of primary health care services, Family Medicine expertise should be more encouraged and the continuation of the implementation of the entire primary care through the family medicine system should be ensured. Necessary measures should be taken quickly so that less preferred branches do not adversely affect the health system in the future.Key Words: Choice of expertise, medical students, specialty in medicine,
Collections