Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Kemal
dc.contributor.authorErgün, Buğra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:38:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:38:21Z
dc.date.submitted2023-09-20
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734540
dc.description.abstractBu çalışmada, insanların yaşamlarının önemli bir bölümünün geçtiği açık ofislerde iç mekân ve donatı elemanlarında kullanılan renk türünün (nötr, sıcak, soğuk) ve eşya yoğunluğunun (%35, %45) katılımcıların algısal değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesine çalışılacaktır. Çalışmada, üç farklı renk türü ve iki farklı eşya yoğunluğuna göre modellenen sanal açık ofis mekânlarının katılımcıların algısal değerlendirmelerini etkileyebileceği düşünülmektedir. Bu araştırmanın varsayımını test etmek için katılımcılardan Google Formlar ara yüzünde oluşturulan online anket formu uygulaması ile ofis mekanlarını değerlendirmeleri istenmiştir. Anket sonuçlarına göre, sıcak renk kullanılan mekânın, nötr ve soğuk renk kullanılan mekânlara oranla daha olumlu yönde algılandığı belirlenmiştir. Ayrıca erkeklerin, 25-35 yaş grubundakiler ve tasarım eğitimi almayan katılımcıların, kadınlara, 36-45 yaş grubundakilere ve tasarım eğitimi alan mimarlara oranla daha olumlu yönde değerlendirmeler yaptığı belirlenmiştir. Bunlara ek olarak, %35 mobilya yoğunluğuna sahip mekânın, %45 mobilya yoğunluğu olan mekâna göre daha olumlu yönde algılandığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, an attempt has been made to determine the impacts of the color type (neutral, warm, cold) and the density of the furniture (35%, 45%) used in the interior and furnishing elements of the open offices on the perceptual evaluations of the participants where people spend an important part of their lives. In the study, it is thought that virtual open office spaces modeled according to three different color types and two different furniture densities may affect the perceptual evaluations of the participants. In order to test the hypothesis of this research, the participants were asked to evaluate their office spaces with the online questionnaire application created on the Google Forms interface. According to the results of the questionnaire, the space in which warm colors are used is perceived more positively than the spaces in which neutral and cold colors are used. In addition, males, 25-35 age group and participants who did not receive design education made more positive evaluations compared to females, 36-45 age group and architects who received design education. In addition to these, the space with 35% furniture density is perceived more positively than the space with 45% furniture density.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAğaç İşleritr_TR
dc.subjectWood Productsen_US
dc.titleAçık ofislerde mobilya renklerinin ve yoğunluğunun kullanıcıların algısal değerlendirmeleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the effects of furniture colors and density in open offices on users perceptional evaluations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-20
dc.contributor.departmentAğaç İşleri Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOpen office systems
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmInterior space
dc.subject.ytmColor perception
dc.identifier.yokid10320549
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid727394
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess