Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan personelin problemli internet kullanımı düzeylerinin problem çözme becerisi üzerine etkisi (Manisa örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma temel amacı, Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan personelin problem çözme becerisi ile problemli internet kullanım durumlarının araştırılmasıdır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden `betimsel ve ilişkisel tarama modeli` kullanılmıştır. Araştırma, Manisa'da Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan, 157 personelin (53 kadın, 104 erkek) katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak araştırmacı tarafından hazırlanan `demografik bilgi formu` ile birlikte, `İnternet Bilişsel Durum Ölçeği` ve `Problem Çözme Envanteri` kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçeklerin güvenirliği Cronbach's Alpha ile ölçülmüştür. Skewness ve Kurtosis değerlerine göre normallik dağılımı yapılmıştır. Bağımsız iki grubun karşılaştırıldığı durumlarda nonparametrik testlerden Mann Whitney–U Testi, bağımsız ikiden çok grubun karşılaştırıldığı durumlarda ise Kruskal Wallis–H Testi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre; Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan personelin internet kullanımının problemli olduğuna ulaşılmıştır. Problem çözme becerileri konusunda kendilerini tam olarak yeterli görmedikleri belirlenmiştir. Problemli internet kullanımı ile problem çözme becerisi arasında pozitif yönlü ilişki olduğu katılımcıların problemli internet kullanımı düzeyi arttıkça problem çözme becerisinde kendilerini yetersiz gördükleri belirlenmiştir. Problem çözme becerisinin katılımcıların problemli internet kullanımına etki ettiği saptanmıştır.Yapılan veri analiz sonuçlarına göre problem çözme becerisinin alt boyutu olan kaçıngan yaklaşım ile cinsiyet değişkeni arasındaki istatistiksel olarak anlamlı fark vardır. Problemli internet kullanımı ve alt boyutu olan azaltılmış dürtü kontrolü ile yaş değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık vardır. Problemli internet kullanımının alt boyutlarından olan azaltılmış dürtü kontrolü ile eğitim durumu değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık vardır. Problem çözme becerisi ve alt boyutları olan düşünen-değerlendirici-planlı yaklaşım, kendine güvenli yaklaşım ve kaçıngan yaklaşım ile gelir değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı fark vardır. Ayrıca problemli internet kullanımı ve alt boyutları ile problem çözme becerisi ve alt boyutları arasındaki ilişki incelendiğinde aralarında pozitif yönlü orta düzeyde ilişki vardır. Problemli internet kullanımı alt boyutlarından yalnızlık-depresyon-dikkat dağıtma problem çözme becerisine etki ettiği tespit edilmiştir. The main purpose of this study is to investigate the problem solving skills and problematic internet usage situations of the personnel working in the Provincial Directorates of Youth and Sports. In the study, `descriptive and relational survey model`, one of the quantitative research methods, was used. The research was carried out with the participation of 157 personnel (53 women, 104 men) working in the Provincial Directorates of Youth and Sports in Manisa. `Internet Cognitive Status Scale` and `Problem Solving Inventory` were used as data collection tools, along with the `demographic information form` prepared by the researcher. The reliability of the scales used in the study was measured with Cronbach's Alpha. Normality distribution was made according to Skewness and Kurtosis values. Mann Whitney-U Test, which is one of the nonparametric tests, was used in cases where two independent groups were compared, and the Kruskal Wallis-H Test was used in cases where more than two independent groups were compared.According to the findings; It has been found that the internet usage of the personnel working in the Provincial Directorates of Youth and Sports is problematic. It has been determined that they do not consider themselves fully sufficient in problem solving skills. It was determined that there was a positive relationship between problematic internet use and problem solving skills, and as the level of problematic internet use increased, the participants saw themselves as inadequate in problem solving skills. It was determined that problem solving skills affected the problematic internet use of the participants.According to the results of the data analysis, there is a statistically significant difference between the avoidant approach, which is the sub-dimension of problem solving skills, and the gender variable. There is a statistically significant difference between problematic internet use and reduced impulse control, which is its sub-dimension, and age. There is a statistically significant difference between reduced impulse control, which is one of the sub-dimensions of problematic internet use, and educational status. There is a statistically significant difference between problem solving skills and sub-dimensions of thinking-evaluator-planned approach, self-confident approach and avoidant approach and income variable. In addition, when the relationship between problematic internet use and its sub-dimensions and problem-solving skills and sub-dimensions is examined, there is a moderately positive relationship between them. It has been determined that loneliness-depression-distraction, one of the sub-dimensions of problematic internet use, affects problem solving skills.
Collections