Türkiye'de sayısal televizyon yayıncılığı: Sektörel yönelimleri, yeni yayın içerikleri ve izleyici deneyimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Televizyon, OTT TV/SVOD servislerinin giderek yaygınlaşması ile birlikte değişime uğramıştır. İletim ortamlarıyla, içerikleriyle ve kurumsal yapılarıyla yeniden tanımlanan televizyon olgusu izleyici alışkanlıklarını da yeniden şekillendirmektedir. Bugünkü haliyle geleneksel televizyon tek yönlü yayın prensibi ile varlığını sürdürse de çevrimiçi yayın çözümleri izleyici pratiklerinin yeniden tanımlanmasında belirleyici olmaktadır. Bu tez çalışmasında sayısal televizyon platformları ve dijital jenerasyon arasındaki ilişki değişen izleyici profilleri ve sektörel dönüşüm çerçevesinde ele alınmıştır. Bu kapsamda geleneksel televizyon servisleri ile Türkiye'de hizmet veren yerli/küresel OTT TV/SVOD platformu izleyicilerinin ne tür bir dönüşüm içerisinde olduklarını belirlemek, hangi platformu ve içeriği neden tercih ettiklerini ortaya çıkarmak ve izleme pratiklerinde ne gibi farklılıklar olduğunu ortaya koymak amaçlanmaktadır. İsteğe bağlı video servislerinin televizyon endüstrisine etkileri, geleneksel yayıncılıktan çevrimiçi yayın çözümlerine içerik üretiminde izlenen stratejiler ile söz konusu içerik servislerinin Türkiye'deki mevcut konumu ve geleceğine yönelik değerlendirmeler ise sektör temsilcileri ve içerik üreticilerinin bakış açısından irdelenmiştir. Genç kuşak izleyicileri merkeze alarak konunun sektörel analizler, teknolojik gelişmeler ve izleyici alışkanlıkları bağlamında bütüncül bir yaklaşımla ele alınmış olması bu araştırmanın önemini artırmaktadır. Nitel paradigma ekseninde görüşme tekniğinden yararlanılarak elde edilen veriler araştırma soruları üzerinden MAXQDA nitel veri analizi yazılımıyla değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucu çevrimiçi video platformlarının dijital jenerasyon için geleneksele alternatif bir kanal haline geldiği belirlenmiştir. Ücretli televizyon kültürünün yaygınlaştığı günümüzde genç jenerasyon, eskiye göre daha bilinçli bir televizyon tüketicisi konumunda yer almaktadır. Television has changed with the increasing prevalence of OTT TV/SVOD services. The phenomenon of television, which has been redefined with its transmission techniques, contents, and institutional structures, also reshapes the behavior of the audience. Although traditional television in its present form continues to exist with the principle of one-way broadcasting, online broadcasting solutions are decisive in redefining television viewing practices. In this thesis, the relationship between digital television platforms and the digital generation is discussed within the framework of changing audience profiles and sectoral transformation. In this context, it is aimed to determine what kind of transformation the viewers of the traditional television services and the domestic/global OTT TV/SVOD platform serving in Turkey are in, to reveal which platform and why they prefer the content, and to reveal the differences in their audience practices. The effects of video-on-demand services on the television industry, strategies for content production from traditional broadcasting to online broadcasting solutions, and assessments of the current position and future of these content platforms in Turkey were examined from the point of view of sectoral representatives and content producers. The fact that the subject has been addressed with a holistic approach in the context of sectoral analyses, technological developments, and audience habits through the younger generation of viewers increases the importance of this research. The data obtained by using the interview technique on the axis of the qualitative paradigm was evaluated through research questions using the MAXQDA qualitative data analysis software. As a result of the analysis, it has been determined that online video platforms have become an alternative channel to traditional television for the digital generation. Today, when the paid television culture has become widespread, the younger generation is in the position of a more conscious television consumer than in the past.
Collections