Şehir pazarlaması sürecinde yerel yönetimlerin sosyal medya kullanımı: Kayseri Büyükşehir Belediyesi üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, şehirlerin yaşanan rekabet ortamında rekabet gücünü elde tutmak, diğer şehirlerden farklılaşmak ve daha çok turist, yatırımcı çekmek için belediyelerin yaptıkları şehir pazarlama çalışmalarında sosyal medyanın kullanımını konu edinmektedir. Sosyal medyanın farklı coğrafyalardaki geniş kitlelere ulaşabilmesi, etkileşimin ve geri dönütlerin kısa sürede gerçekleşmesi ve pazarlama maliyetinin düşük olması gibi sunduğu fırsatlardan dolayı önemli bir araç olarak görülmekte ve sosyal medyadan yoğun bir biçimde pazarlama amaçlı faydalanılmaktadır. Bu bağlamda çalışma özellikle yerel yönetimlerden şehir belediyelerinin şehir pazarlama açısından sosyal medyayı kullanma şeklini, hangi amaçla kullandıklarını, diyalogsal iletişim açısından nasıl kullandıklarını, paylaşım sıklıklarını, gönderi içerik türlerini ve ne kadar etkili kullandıklarını belirlemek amaçlanmaktadır. Bu amaçla nicel araştırma metodolojisine göre tasarlanan çalışma, 01.09.2019-29.02.2020 tarihleri arasında Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin kurumsal sosyal medya hesapları ve paylaşımları şehir pazarlama ekseninde içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda ise Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin sosyal medya hesaplarını daha çok geleneksel iletişim araçları yaklaşımında yönettiği, etkinlik ve hizmet içerikli paylaşımlarda bulunduğu, kişi pazarlaması stratejisine ait paylaşımlarda bulunulmadığı, kullanıcıların aktif ve katılımcı rol almalarını teşvik etmeyen bir strateji izledikleri görülmüştür.Anahtar Kelime: Şehir Pazarlama, Sosyal Medya, Belediye, Büyükşehir Belediyesi, Yerel Yönetim This study focuses on the use of social media in the city marketing activities municipalities in order to keep their competitiveness in the competitive environment of cities and to attract more tourists and investors. Social media is seen as an important tool due to the opportunities, it offers such as reaching large masses in different geographies, realizing interaction and feedback in a short time, and low marketing costs, and social media is heavily used for marketing purposes. In this context, the study aims to determine the way in which city municipalities, especially local governments, use social media in terms of city marketing, for what purpose they use it, how they use it in terms of dialogue communication, the frequency of sharing, the types of post content and how effectively they use it. For this purpose, the study, designed according to quantitative research methodology, the corporate social media accounts and posts of Kayseri Metropolitan Municipality between 01.09.2019-29.02.2020 were examined with the content analysis method on the axis of city marketing. As a result of the study, it has been seen that Kayseri Metropolitan Municipality manages its social media accounts more with the traditional communication tools approach, shares activities and services, does not share about the person marketing strategy, and follows a strategy that does not encourage users to take an active and participatory role.Keywords: City Marketing, Social Media, Municipality, Metropolitan Municipality, Local Government
Collections