An investigation of language teachers' cognition of learner autonomy in a Turkish university context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencinin kendi sorumluluğunu alması olarak tarif edilen öğrenci özerkliği, dil öğretmeye ve öğrenmeye sağladığı dikkate değer katkıdan dolayı ilgi çekmiştir. Öğrenci özerkliği pek çok çalışmanın konusu olmasına rağmen, bunlardan ancak bazıları öğretmen bilişselliğinde öğrenci özerkliğini araştırmıştır. Bu çalışma, çoklu bakış açısı sağlamak için, karma yöntem ile Türkiye'de üniversite ortamındaki dil öğretmenlerinin farklı eğitim bağlamlarında öğrenci özerkliği ile ilgili görüşlerini incelemektedir. Öğretmenlerin öğrenen özerkliğini nasıl algıladıklarını anlamak için, onların kendi ifadeleri esas alınmıştır. Buna bağlı olarak araştırma dört safhadan oluşmaktadır: Metafor oluşturma, anket, yazılı ve sözlü hikȃye etme. Toplanan veri SPSS 23 ile istatistik analizine ve içerik analizine tȃbȋ tutulmuştur. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin öğrenciler ile ilgili farklı imajları olduğu fakat bu imajların çoğunda öğretmenlerin sorumluluğunu üzerine aldığını göstermiş ve öğretmenlerin cinsiyetinin ve eğitim seviyelerinin onların öğrenci özerkliği ile ilgili bilişselliklerinde fark oluşturmadığını da ortaya koymuştur. Öğretmenlerin içinde bulundukları eğitim bağlamının öğretmenlerin öğrenci özerkliği hakkındaki bilişselliklerinde küçük de olsa bir farklılık oluşturduğu gözlenmiştir. Son olarak, bu çalışmanın öğrenen özerkliğinin hem öğretmen eğitiminde hem de sınıf içi uygulamalarda göz önüne alınmasına yönelik pek çok sonuçları olmuştur. Türkiye'deki üniversite bağlamında öğrenen özerkliğini geliştirmenin önündeki engeller tespit edilmiş ve pek çok öneride bulunulmuştur. Bu sonuçlarından öğretmenler ve eğitim planlayıcılarına özerklik ile yeni fikirler vermesi, sınıf içi uygulamalarda öğretmenlerin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olması ve öğretmen eğitimine destek olması beklenmektedir.Anahtar kelimeler: ESL, Karma Yöntem, Metafor, Öğrenen Özerkliği, Öğretmen Bilişselliği Learner autonomy, which primarily defines learners taking their own responsibility, has gained much research interest in language teaching and learning due to its notable contribution to learning. Although the concept of autonomy has been the concern of many studies, only some of them have investigated what teacher cognition on learner autonomy is. To this end, the study investigates language teachers' beliefs on learner autonomy in different educational contexts at university setting in Turkey employing both qualitative methods and quantitative methods to provide a multiplicity of lenses with a mixed methods approach. In this study of teacher cognition, teachers' voices are essential to understand how they perceive LA. In accordance with this, the research was structured in four phases: metaphor elicitation, questionnaire survey, written narrative inquiry, and oral narrative inquiry. The study employed SPSS Version 23 and content analysis to analyze the data. The findings revealed that teachers had several images for learners which were almost all positive. However, in most of these metaphors teachers were the active agents taking the responsibility of teaching. In addition, teachers' gender and their academic status did not indicate a difference in their cognition of learner autonomy. Yet, their teaching context displayed a small distinction. Finally, the study yielded several implications for the consideration of learner autonomy both in teacher education and in teachers' practise. The obstacles in front of developing learner autonomy in a Turkish university context were well identified and some ways to overcome these obstacles were suggested. The findings will provide teachers and policy-makers new insight into autonomy and may shed light on the attempts to understand teachers in practice better and to support teacher development.Keywords: Mixed Approaches, Metaphor, Learner Autonomy, Narrative Inquiry, Teacher Cognition
Collections