Tüketicilerin satın alma davranışlarında beden dilinin önemi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, Kayseri'deki tüketicilerin satın alma davranışlarında beden dilinin etkisinin olup olmadığını belirlemek ve ilişkili faktörleri ortaya koymaktır. Literatürde tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde etkili olan birçok faktör incelenmiş (sosyal medya kullanımı, hedonik tüketim, marka sadakati, marka kimliği, reklamlar, dini değerler, pazarlama faaliyetleri, covid 19 vb.) fakat, beden dili ile tüketicilerin satın alma davranışı arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalara pek rastlanmamıştır. Literatürde bulunan bu boşluğu doldurmayı da amaçlayan bu çalışma üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde tüketici ve tüketici davranışları, ikinci bölümde ise iletişim ve beden dili kavramları detaylı bir biçimde anlatılmıştır. Üçüncü bölümde de tüketicilerin satın alma davranışlarında beden dilinin etkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini Kayseri'de yaşayan kişiler oluşturmaktadır. Anket yöntemi kullanılarak yapılan bu araştırmanın analizleri SPSS paket programıyla yapılmıştır ve en önemli kısıtı zaman ve maliyettir. Kolayda örnekleme yöntemiyle toplamda 300 kişiye iki bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin ilk bölümünde katılımcıların demografik özellikleri ile alakalı sorular yer almaktadır, ikinci bölümünde tüketicilerin satın alma davranışlarıyla alakalı 5, beden dili algısıyla alakalı 14, duygusal tepkiyle alakalı 8 ve son olarak tüketici tatminiyle alakalı 3 sorudan oluşan ölçekler kullanılmış ve anket sonuçlarına göre hipotezler test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre beden dili algısının tüketicilerin satın alma davranışlarında etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler frekans tabloları, kolerasyon ve regresyon analizleri ile açıklanmıştır. The aim of this thesis study is to determine whether body language has an effect on the purchasing behavior of consumers in Kayseri and to reveal the related factors. In the literature, many factors affecting consumers' purchasing behavior have been examined (social media use, hedonic consumption, brand loyalty, brand identity, advertisements, religious values, marketing activities, covid 19, etc.), but the relationship between body language and consumers' purchasing behavior has been examined. studies have not been found. This study, which also aims to fill this gap in the literature, consists of three parts. In the first part, the consumer and consumer behavior, in the second part, the concepts of communication and body language are explained in detail. In the third part, the effect of body language on consumers' purchasing behavior was examined. The population of the research consists of people living in Kayseri. The analysis of this research, which was carried out using the questionnaire method, was made with the SPSS package program and the most important constraints are time and cost. A questionnaire consisting of two parts was applied to 300 people in total with the convenience sampling method. In the first part of the questionnaire, there are questions about the demographic characteristics of the participants, in the second part, scales consisting of 5 questions about consumers' purchasing behavior, 14 questions about body language perception, 8 questions about emotional response, and finally 3 questions about consumer satisfaction were used and hypotheses were tested according to the results of the survey. According to the results of the research, it has been revealed that body language perception is effective in the purchasing behavior of consumers. The data obtained as a result of the research are explained with frequency tables, correlation and regression analyzes.
Collections