Sağlık turistlerinin memnuniyetlerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi: Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık turizmi dünyada ve Türkiye'de hızla gelişen bir hizmet sektörüdür. Bunun sebebi,sağlık turistlerinin gittikleri ülkeye normal turistten 10-12 kat daha fazla gelirsağlamasıdır. Sağlık turizmi; insanların yeniden sağlığı kazanmak, mevcut sağlıkdurumunu korumak ve sağlığı iyileştirmek amacıyla ikamet yerleri dışına, belirli bir sürekonaklayarak gerçekleştirdiği turizm hareketliliği olarak tanımlanabilir.Çalışmanın amacı, sağlık turistlerinin memnuniyetlerini etkileyen faktörlerindeğerlendirilmesidir. Bu çerçevede memnuniyet faktörü olarak algılanan destinasyonimajı ve algılanan kalite boyutları tanımlanmış, bu boyutların davranışsal niyet üzerindekietkisi araştırılmıştır. Wanlani Saipraset tarafından geliştirilen ölçekle bu boyutlara ilişkinveriler toplanmış, yapılan istatistiksel analizler sonucunda algılanan destinasyon imajı vealgılanan kalitenin davranışsal niyet üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucunaulaşılmıştır. Ayrıca Kayseri'ye gelen sağlık turistlerine ilişkin demografik özelliklerbelirlenmiştir. Bu çalışmada verilen güncel literatür bilgisinin ve araştırma sonuçlarınınsağlık turizm literatürüne ve sonraki akademik çalışmalara katkı sağlamasıamaçlanmıştır. Çalışma sonuçlarının yerel, bölgesel ve ulusal sağlık turizm strateji,politika ve uygulamalara da bilgi kaynağı olacağı düşünülmektedir. Health tourism is a rapidly growing service sector in Turkey and in the world. This isbecause health tourists bring in 10-12 times more income than regular tourists to thecountry they visit. Health Tourism can be defined as the tourism mobility that peopleperform by staying outside their residence for a certain period of time in order to regainhealth, to preserve current state of health and to improve health.The aim of the study is to evaluate the factos that affect the satisfaction of health tourists.Within this context, perceived destination image and perceived quality dimensions assatisfaction factors were defined, and the effect of these dimensions on behavioralintention was investigated. Data on these dimensions were collected with the scaledeveloped by Wanlani Saipraset, and as a result of the statistical analysis, it wasconcluded that the perceived destination image and perceived quality had a significanteffect on behavioral intention. In addition, demographic characteristics of health touristscoming to Kayseri were determined. The current literature information and research resultgiven in this study are intended to contribute to the health tourism literature andsubsequent academic studies. It is thought that the results of the study will be a source ofinformation for local, regional and national health tourism strategies, policies andpractices.
Collections