Show simple item record

dc.contributor.advisorLeblebici Koçer, Leyla
dc.contributor.authorDoğan, Damla
dc.date.accessioned2023-09-22T11:35:59Z
dc.date.available2023-09-22T11:35:59Z
dc.date.submitted2022-09-23
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734148
dc.description.abstractGösterişçi tüketim genel olarak çeşitli lüks mal ve hizmetlerin farklı ortamlarda (örneğin, sosyal medya platformları) sergilenerek tüketilmesidir. Son yıllarda iletişim teknolojileri ve küreselleşmenin de etkisiyle artan sosyal medya platformları tüketicilerin görünürlüklerini önemli ölçüde arttırmıştır. Böylece sosyal medya platformları tüketicilerin deneyimledikleri seyahatleri, yemekleri, kullandıkları lüks eşyaları ve tatil yerlerini sergiledikleri ideal bir mecra olmuşlardır. Bu çalışmanın amacı; sosyal medya kullanımı ile gösterişçi tüketim eğilimleri arasındaki ilişkilerin test edilmesi ve sosyal medya kullanımı ve gösterişçi tüketim eğilimlerinin bazı demografik değişkenler bakımından anlamlı düzeyde farklılık gösterip göstermediğinin saptanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda, kolayda örneklem tekniği ile araştırmanın konu olarak kapsamına girdiği düşünülen 387 kadın tüketiciden, anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırma kapsamında geliştirilen araştırma hipotezler, yapısal eşitlik modellemesi ve tek yönlü varyans analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, sosyal medya kullanımının, gösteriş yapma ve statü/prestij eğilimi boyutlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanımına yönelik puan ortalamalarının, katılımcıların yaş gruplarına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı buna karşın katılımcıların eğitim durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır. Gösteriş yapma ve statü/prestij boyutlarına yönelik puan ortalamalarının, katılımcıların aylık gelir durumlarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler:Sosyal medya, gösterişçi tüketim, gösteriş yapma, statü kazanma  
dc.description.abstractConspicuous consumption is generally the consumption of various luxury goods and services by displaying them in different environments (e.g., social media platforms). Social media platforms, which have increased with the effect of communication technologies and globalization in recent years, have significantly increased the visibility of consumers. Thus, social media platforms have become an ideal medium for consumers to showcase their travels, meals, luxury items and holiday destinations. The aim of this study is to test the relationships between social media usage frequency and conspicuous consumption trends and to determine whether social media usage and conspicuous consumption tendencies differ significantly in terms of some demographic variables. For this purpose, data were collected from 387 participants by survey method with a convenience sampling technique for female consumers who are considered to be within the scope of the research. Research hypotheses were tested using structural equation modeling and one-way analysis of variance. As a result of the analyses, it was determined that the use of social media positively affected the dimensions of showing off and status/prestige tendencies. It was also observed that the mean scores for social media use did not differ significantly according to the age groups of the participants but differed significantly according to their educational status. Moreover, it has been found that the mean scores for showing off and status/prestige dimensions differ significantly according to the monthly income of the participants.Keywords: Social media, conspicuous consumption, showing off, gaining statusen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyanın kadınların gösterişçi tüketim davranışları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of social media on the conspicuous behavior of women
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10287288
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid736932
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess