İşçinin sosyal medya paylaşımlarının iş sözleşmesinin feshine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşçinin temel hakları son dönemlerde iş hukukunun en tartışılan konularından biri haline gelmiştir. Diğer taraftan son çeyrek asırda hayatımıza giren yeni nesil iletişim modellerinden biri olan sosyal medyanın tüm dünyada yaygınlaşmasıyla, bu kullanımın iş ilişkilerine yansımaları kaçınılmaz olmuştur. İşçinin sosyal medya paylaşımlarından kaynaklanan uyuşmazlıklar bu iki güncel konunun kesiştiği bir noktada cereyan etmekte ve halihazırda iş yargısını bir hayli meşgul etmektedir.İşçinin sosyal medyada işveren veya işletme hakkındaki paylaşımlarının yanı sıra tamamıyla özel hayat kapsamında kalan paylaşımları dahi belirli durumlarda iş ilişkisini ilgilendirebilmektedir. İşçinin ifade özgürlüğü, haberleşmenin gizliliği, özel hayata saygı hakkı ve kişilik haklarının karşısında işverenin girişim özgürlüğü, işletmesel menfaatleri, şeref ve itibar hakkı bulunmaktadır. Tarafların çatışan menfaatlerinin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçlar çerçevesinde adil biçimde dengelenmesi gerekmektedir. Bu süreçte sosyal medyanın kendine has yapısı da (paylaşımın yayılım hızı ve çarpan etkisi) dikkate alınmalıdır.Çalışmamızın ilk bölümünde sosyal medya kavramı ve iş hukukundaki yeri hakkında kısaca bilgi verilmiştir. İkinci bölümde işçinin sosyal medyada görüş açıklaması, temel haklar ve iş sözleşmesinden doğan yükümlülükler kapsamında incelenmiştir. Aynı zamanda paylaşımın içeriği, etkisi ve sosyal medyaya özgü bazı özel durumlar üzerinde durulmuştur. Son bölüm ise ülkemiz ve karşılaştırmalı hukukta konu hakkındaki doktrin görüşleri ve yargı kararları ile ilgilidir.Anahtar Kelimeler: İşçi, Sosyal Medya Paylaşımı, Temel Haklar, İş Sözleşmesi, Fesih. The fundamental rights of the employee have recently become one of the most controversial issues in labor law. On the other hand, with the worldwide spread of social media, which is one of the new generation communication models that entered our lives in the last quarter-century, the reflections of its usage on business relations have become inevitable. Disputes arising from the social media posts of the worker take place at the intersection of these two current issues and they busy the present labor jurisdiction.Besides the employee's posts of the employer or business on social media, or even the posts that are completely within the scope of private life may concern the business relationship in certain situations. The employer has the right to freedom of enterprise, business interests, honor, and reputation, as opposed to the employee has freedom of expression, the confidentiality of communication, the right to respect for private life, and personality rights. The conflicting interests of the parties must be balanced fairly within the framework of the rights and obligations arising from the employment contract. During this process, the unique structure of social media (propagation speed and multiplier effect of sharing) must be taken into considerationIn the first part of our study, brief information is given about the concept of social media and its place in labor law. In the second part, the worker's statement of opinion on social media is examined within the scope of fundamental rights and obligations arising from the employment contract. At the same time, the content of sharing, its effect, and some special cases specific to social media are emphasized. The last part is about doctrine and judicial decisions in comparative law and our country's law.Keywords: Employee, Social Media Sharing, Fundamental Rights, Employment Contract, Termination.
Collections