Japon yeni dini hareketi: Ömoto
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ōmoto, Japon Yeni Dini Hareketleri içinde önemli bir konuma sahiptir. Bu konumun değeri onun tarihi sürecinde Japonya'daki din müntesipleri arasında işbirliği, yardımlaşma faaliyetleri ve inanç paylaşımı gibi karakteristik özelliklerinin bir sonucudur. Ōmoto kendi ülkesinde olduğu kadar dünya çapındaki Yeni Dini Hareketler arasında eklektik-senkretik inanç sistemi ve tek tanrı anlayışı gibi özellikleriyle de öne çıkmıştır. Bu anlamda Ōmoto kapsayıcı monoteistik bir tanrı inancına sahiptir. Tüm dinlerin aynı kaynaktan olduğuna inanmaktadırlar. Kutsal kişi, evren ve kurtuluş anlayışları da bu kapsamda olup, her varlığın uyum içerisinde yaşaması gerektiğini savunmaktadırlar. Çünkü Ōmoto'da kurucu nitelikte iki kutsal kişi ve birbirine bağlı iki dünya inancı bulunmaktadır. Ōmoto, Şintoizm ekseninde ortaya çıkmış bir Yeni Dini Hareket olduğundan inanç, ibadet ve kutsal mekanlarıyla hem Şintoizmi hem de Japon halk inançlarını temsil etmektedir. Ōmoto'da dört adet yıllık, bir adet aylık, bir adet haftalık ve iki adet günlük ibadet zamanları bulunmaktadır. Bu ibadetler Ōmoto'nun her iki kurucusuna atfen iki kutsal merkezde (Ayabe, Kameoka) gerçekleştirilmektedir. Ōmoto, hareketinin tüm dinlerin çıkış noktası olduğuna da inanmakta ve insanların hereketlerine katılmakla bu gerçeğe ulaşabileceklerine inanmaktadır. Araştırmamız, `Japon Yeni Dini Hareketleri`, `Ōmoto Hakkında ve Kurucuların Hayatı`, `Ōmoto'nun Dini-Fenomenolojik Tarihi`, `Ōmoto İnançları` ve `Ōmoto İbadetleri` olarak beş bölümden oluşmuştur. Çalışmamızla hem Ōmoto hem de Japon Yeni Dini Hareketleri'ne dikkat çekmesi, tezin alana katkı sağlaması ve yapılacak akademik çalışmalara yol göstermesi beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: Dinler Tarihi, Japon Yeni Dini Hareketleri, Ōmoto, Nao Deguchi, Onisaburō Deguchi. Ōmoto has an important position in the Japanese New Religious Movements. The value of this position is the result of its characteristic features such as cooperation, help activities and belief sharing among religious followers in Japan throughout its history. Ōmoto has come to the fore with his eclectic-syncretic belief system and monotheistic understanding among the New Religious Movements worldwide as well as in his own country. In this sense, Ōmoto has an inclusive monotheistic belief in god. They believe that all religions come from the same source. The understanding of the holy person, the universe and salvation is also within this scope, and they argue that every being should live in harmony. Because in Ōmoto, there are two constitutive holy persons and two worldly beliefs that are interconnected. Since Ōmoto is a New Religious Movement that emerged on the axis of Shintoism, it represents both Shintoism and Japanese folk beliefs with its faith, worship and holy places. There are four annual, one monthly, one weekly, and two daily prayer times in Ōmoto. These worships are held in two sacred centers (Ayabe, Kameoka) in honor of both founders of Ōmoto. Ōmoto also believes that its movement is the starting point of all religions and believes that people can reach this truth by participating in their movements.Our research consists of five parts: `Japanese New Religious Movements`, `About Ōmoto and the Life of the Founders`, `The Religious-Phenomenological History of Ōmoto`, `Ōmoto Beliefs` and `Ōmoto Worships`. With our study, it is expected to draw attention to both Ōmoto and Japanese New Religious Movements, the thesis will contribute to the field and guide the academic studies to be done.Keywords: History of Religions, Japanese New Religious Movements, Ōmoto, Nao Deguchi, Onisaburō Deguchi.
Collections