A case study of reflective practices of foreign language teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
YABANCI DİL ÖĞRETMENLERİNİN YANSITICI UYGULAMALARI ÜZERİNE ALAN ÇALIŞMASIHuriye MANNASOĞLUErciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler EnstitüsüDoktora Tezi, Ağustos 2022Danışman: Prof. Dr. Nazlı BAYKALÖZETÖğretmenlerin mesleki gelişim sürecinde yansıtıcı düşünme yararlı bir pusula olduğu için bu durum çalışmasının odak noktası, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üç katılımcının yansıtıcı uygulamasıdır. Katılımcılar, 12 haftalık yansıtıcı düşünme sürecine dâhil olmuştur. İlk aşama yansıtıcı yazılar ve grup tartışmaları yoluyla söz sorunları üzerine düşünmeyi, ikincisi ise yansıtıcı yazılar ve görüşmeler yoluyla sınıf uygulaması üzerine düşünmeyi kapsamıştır. Keşfedici sıralı desene sahip bu çalışmada, öğretmenlerin betimleyici ve eleştirel yansıtıcı düşünmelerine dayanan veri önce nitel, sonra nicel olarak analiz edilmiştir. Nitel analiz bu iki yansıtıcı düşünme türünün alt gruplarının incelenmesini kapsamıştır. Nicel analiz ise tek yönlü uyum iyiliği ki kare testine dayalı olarak yapılmıştır. Bazı ortak noktalara rağmen katılımcıların yansıtıcı düşünmelerinde bireysel farklılıklar ortaya çıktı, bu da yansıtıcı düşünmenin erişilecek son seviyesi olmadığını, yalnızca çeşitli yolları olduğunu gösterdi. Sonuçlar katılımcıların eleştirel yansıtıcı düşünmelerinin, betimleyici yansıtıcı düşünmelerinden daha sık ortaya konduğunu ve eleştirel yansıtıcı düşünmelerinin çoğunlukla öğretimi değerlendirmeye yönelik olduğunu gösterdi. Her bir katılımcının en çok değindiği beş konu arasında yaklaşım betimlemesi, inanç/kanı, derslerin olumlu değerlendirmesi ve öğrenci sorunları olduğunu ortaya koydu. Eleştirel yansıtıcı düşünme açısından bir öğretmen beş, diğeri iki, sonuncusu üç özellikte gelişim gösterdi. Nicel analizlerin hepsinde istatistik açıdan anlamlı sonuçlar çıktı. Genel anlamda katılımcıların yazı, tartışma ve görüşmelerindeki yansıtıcı düşünmeleri, onlara bağlamına yanıt verme, bilinçli düşünme ve bilgiyle öğretme eylemini bütünleştirme fırsatı verdi. Böylelikle bu çalışmanın katılımcıların mesleki gelişimine katkıda bulunmuş olması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: Yansıtıcı Düşünme, Yansıtıcı Öğretme, Yansıtıcı Uygulama, Eleştirel Yansıtıcı Düşünme, Betimleyici Yansıtıcı Düşünme A CASE STUDY OF REFLECTIVE PRACTICES OF FOREIGN LANGUAGE TEACHERSHuriye MANNASOĞLUErciyes University, Graduate School of Social SciencesPhD Thesis, August 2022Supervisor: Prof. Dr. Nazlı BAYKALABSTRACTSince reflection is a beneficial compass for teachers in professional development, the focus of this case study is reflective practice of three EFL teachers. The teachers were engaged in a 12-week reflection process. The first phase involved reflection on lexical problems through journals and peer discussions. The second was for reflection on classroom practice through journals and interviews. With a sequential exploratory mixed methods design, the study involved analysis of the teachers' descriptive and critical reflections first qualitatively and then quantitatively. The qualitative side involved investigation of subcategories of these two types of reflection. The quantitative side involved one-way goodness-of-fit chi-square test results. Despite some common points, there were individual differences between the participants' reflections, which showed that there is no final level of reflection, just different ways to reflect. The results revealed that their critical reflection outnumbered their descriptive reflection, and their critical reflection was mostly related to evaluating teaching. Among the top five topics for each participant were an approach/procedure, a belief/conviction, positive evaluations of lessons, and students' problems. In terms of development in the sense of critical reflectivity, one teacher displayed increase in five traits, another teacher in two traits, and the other in three traits. All the quantitative analyses had statistically significant results. Globally, their reflection in journals, discussions, and interviews enabled them to respond to the context, engage in conscious deliberation, and integrate knowledge into the teaching act. In this way, the study is expected to contribute to the participants' professional development.Keywords: Reflection, Reflective Teaching, Reflective Practice, Critical Reflection, Descriptive Reflection
Collections