Kamu diplomasisi kapsamında Türk insani yardım kuruluşlarının sosyal sorumluluk faaliyetleri: Yabancı uyruklu öğrenciler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türk insani yardım kuruluşlarının yurt dışında yürüttüğü sosyal sorumluluk faaliyetlerinin Türk kamu diplomasisine hangi faktörler üzerinden anlatılabileceğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca bağlı olarak betimsel bir yaklaşımla tasarlanan çalışma, verilerini söz konusu sosyal sorumluluk çalışmalarıyla karşılaşmaları muhtemel olan Türkiye'de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerden saha çalışması ile elde etmektedir. Bu açıdan çalışma, Türkiye'de eğitim gören öğrencilerin amaç kapsamında hazırlanmış ifadelere yönelik 30.06.2021 – 15.12.2021 tarihleri arasında verdikleri yanıtlar özelinde bir kısıtlılığa sahiptir. Amaç, tasarım ve kısıtlılıklar çerçevesinde anket tekniği ile toplanan veriler, keşfedici faktör analizine tabi tutulduğunda, Türk insani yardım kuruluşları tarafından yürütülen sosyal sorumluluk çalışmalarının sosyal katkı, tutum ve davranış, imaj ve itibar, çekicilik ve güven, kültürel benimseme şeklinde beş boyut altında toplandığı görülmüştür. Boyutlar arasındaki ilişkileri belirlemek için yapılan korelasyon analizlerinde, Türk insani yardım kuruluşlarının yapmış olduğu sosyal katkı ile Türkiye'ye yönelik tutum ve davranış, imaj ve itibar, çekicilik ve güven, kültürel benimseme boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönde doğrusal bir ilişki bulunmuştur. Bu ilişkinin, tutum ve davranış ile kültürel benimseme boyutları arasında düşük, imaj ve itibar ile çekicilik ve güven boyutları arasında orta düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan basit doğrusal regresyon analizlerinde ise, uygulanan regresyon modelinin istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. This study, aims to determine through which factors the social responsibility activities carried out by Turkish humanitarian aid organizations abroad can be explained to Turkish public diplomacy. The study, which was designed with a descriptive approach depending on this purpose, obtains its data through fieldwork from foreign students studying in Türkiye, who are likely to encounter these social responsibility studies. In this respect, the study has a limitation in terms of the answers given by the students studying in Türkiye to the statements prepared within the scope of the purpose between 30.06.2021 and 15.12.2021. When the data collected by the survey technique within the framework of purpose, design and limitations are subjected to exploratory factor analysis, it was observed that social responsibility activities carried out by Turkish humanitarian aid organizations are gathered under five dimensions: social contribution, attitude and behavior, image and reputation, attractiveness and trust, and cultural adoption. In the correlation analyses conducted to determine the relationships between the dimensions, a statistically significant and positive linear relationship was found between the social contribution made by Turkish humanitarian aid organizations and the dimensions of attitude and behavior towards Türkiye, image and reputation, attractiveness and trust, and cultural adoption. It was seen that this relationship was low between attitude and behavior and cultural adoption dimensions, and moderate between image and reputation and attractiveness and trust dimensions. In the simple linear regression analyses that were conducted, it was determined that the applied regression model had a statistically significant effect.
Collections