Genç kızlara yönelik düzenlenen yaygın din eğitimi faaliyetlerinin değerlendirilmesi (Nevşehir ve Aksaray il müftülükleri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma kapsamında Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde genç kızlara yönelik düzenlenen ilmi- sosyal ve kültürel faaliyetlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda Nevşehir ve Aksaray'dan 30 bayan din görevlisi ve 40 genç kız ile mülakatlar yapılmıştır.Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde gençlik faaliyetleri türlerine göre gruplandırılmıştır. İkinci bölümde gençlik faaliyetlerinde amacın ve içeriğin neler olduğu, kim tarafından neye göre belirlendiği tespit edilmiştir. Gençlik faaliyetleri düzenlendiği mekânlar ve düzenlenme zamanına göre gruplandırılmıştır. Üçüncü bölümde ise gençlik faaliyetlerini düzenleyen din görevlilerinin özellikleri belirlenmiştir. Bayan din görevlileri ve genç kızlardan elde edilen veriler ilgili başlık altında ele alınmış ve yorumlanmıştır. Gençlik faaliyetlerinde karşılaşılan bazı sorunlara değinilmiştir. Faaliyetlerin daha etkili ve verimli yürütülmesi adına öneriler sunulmuştur. Gençlerin ilgi, ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda mevcut programların düzenlenmesinin ve yeni faaliyetlere yer verilmesinin gerekliliği ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yaygın din eğitimi, gençlik faaliyetleri, genç kızlar, bayan din görevlileri In this study, I aimed to evaluate the scientific-social and cultural activities organized for young girls by the Presidency of Religious Affairs. I used the case study method for the research. In addition, I interviewed 30 female religious officials and 40 young girls from Nevşehir and Aksaray. This research consists of three parts. The first section classifies youth activities according to their types. The second part determines what the purpose/content of youth activities is, and by whom and according to what these activities are determined. This section also groups youth activities according to the places where they are held and the time they are held. The third part determines the characteristics of religious officials who organize youth activities. Here, I have discussed and interpreted the data obtained from female religious officials and young girls under the relevant heading. In addition, in the third part, I touched on some of the problems encountered in youth activities and offered suggestions for the activities to be carried out more effectively and efficiently. Finally, in this section, I determined the necessity of arranging existing programs and including new activities in line with the interests, needs and expectations of young people.Keywords: Non-formal religious education, youth activities, young girls, female clergy
Collections