Sosyal medya yöneticilerinin yerel yönetimlerdeki sosyal medya hesaplarını yönetme motivasyonları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yaygın bir şekilde kullanılan sosyal medyanın, yerel yönetimlerde aktif kullanılmaya başlanmasıyla birlikte sosyal medya uzmanlarına ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada, yerel yönetimlerdeki sosyal medya uzmanlarını paylaşım yapmaya motive eden sebepleri öğrenmek amaçlanmıştır. Zamandan ve mekândan bağımsız olarak kullanılan sosyal medya, gündem oluşturma gücü ile hayatın her alanını şekillendirmede önemli bir faktör haline gelmiştir. Dolayısıyla böyle bir gücün propaganda ya da reklam aracı olarak kullanılması kaçınılmaz olmuştur. Sosyal medyanın bu gücü sayesinde yerel ve ulusal tüm firmalar sosyal medyanın gücünden faydalanmak için sosyal medyayı kullanma çabasına girişmiştir. Sosyal medyanın, halkla ilişkiler faaliyeti yürüten kurum ve kuruluşların çalışmalarının, vatandaş üzerindeki etkisini hızlıca görebilmek ve etki alanlarını kısa zamanda büyütmek gibi avantajları vardır. Bu durum, yerel yönetimlerin dikkatini çekerek sosyal medya çalışmalarına yönelimlerini artırmışlardır. Bu bağlamda Kayseri Büyükşehir Belediyesi ve 5 merkez ilçede görev yapan 8 sosyal medya uzmanı ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen veriler ışığında sosyal medya yöneticilerinin motivasyonlarının temelinde oluşturulan içeriklerin etkileşim alması olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan mülakatlar sonucunda da sosyal medya yöneticilerinin motivasyonlarını arttıran veya azaltan etkenler belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Halkla ilişkiler, Motivasyon, Sosyal medya, Sosyal medya uzmanı, Yerel yönetimler Social media experts were needed with the active use of social media in local governments. , which is widely used today. In this study, it is aimed to learn the reasons that motivate social media experts in local governments while sharing. Social media, which is used independently of time and place, has become an important factor in controlling life with its agenda-setting power. Therefore, it was inevitable to use such a power as a propaganda or advertising tool. Thanks to power of social media, all local and national companies try to use it. Social media has the advantages of being able to see the impact of the work of institutions and organizations that carry out public relations activities on citizens quickly and enlarging the places they affect in a short time. This situation has attracted the attention of local governments and increased the importance of social media studies. In this context, in-depth interviews were conducted with 8 social media experts working in Kayseri Metropolitan Municipality and 5 central districts. According to the data obtained from this study, it has been revealed that the motivation of the social media managers is the interaction of the content created. As a result of the interviews, the factors were determined which increase or decrease the motivation of social media managers.Keywords: Public relations, Motivation, Social media, Social media specialist, Local governments
Collections