Meslek lisesi öğrencilerinin grafik atölye dersi kapsamında ajans deneyimleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada meslek lisesi grafik bölümü öğrencilerinin ajans deneyimlerini gözlemlemek; sistemin sorunlu yönlerini, başarılarını ortaya çıkarmak ve öneriler sunmak amaçlanmıştır. Grafik bölümü öğrencilerinin mesleki gelişimi, staj imkânları, alan uygulama pratiği, sektöre nitelikli eleman yetiştirmedeki rolü bu araştırmanın konularını oluşturmaktadır. Araştırma Ordu ili, Altınordu ilçesindeki Boztepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Grafik Bölümünden 2017-2018 eğitim öğretim yılında kurulan ajans deneyimi alarak mezun olmuş 10 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma nitel yaklaşıma göre durum çalışması olarak desenlenmiştir. Öğrencilerin ajans deneyimleri, uzmanlar tarafından hazırlanmış, yönlendirici olmayan sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile elde edilmiştir. Öğrencilerin görüşme sorularına verdikleri cevapların analizinde içerik analizi tekniği kullanılarak kodlar, kategoriler, temalar oluşturulmuş ve frekans değerleriyle tablo haline getirilmiştir.Araştırma kapsamında araştırmacı, okul ajans kurulumunu sağlamış ve öğrencilerin gelişimini mezun oldukları ana kadar gözlemlemiştir. Grafik bölüm öğrencilerinin ajans disiplini altında çalıştıkları atölye ile donanımlı bir yapıya kavuşmaları hedeflenmiştir. Öğrencilerin çalışma kültürünün özelliklerini kazanma, sorunlarla baş edebilme becerisi, pratik ve hızlı olma, çalışma arkadaşlarıyla uyum içinde hareket edebilme gibi birçok özellik kazandıkları gözlemlenmiştir. Araştırmada okul ajans çalışmaları ile öğrencilerin motivasyon, öğretim, istek ve hazır bulunuşluk kavram düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin ajans deneyimleri ile kazanmış oldukları bilgi ve birikimle sektörün ihtiyaçlarına olumlu cevap verebilecekleri düşünülmektedir. In this study, to observe the agency experiences of the students of the graphic department of vocational highschool; to reveal the problematic aspects and successes of the system and to offer suggestions are aimed. Professional development of the graphic department students, their internship opportunities, field application practice, and the role in raising qualified personnel for the sector are the subjects of this study.10 students who graduated from The Graphic Department of Boztepe Vocational and Technical Anatolian High School in Altinordu district in Ordu province by experiencing the agency established in the academic year of 2017-2018 constituted the study group of this research. The research was designed as a case study according to the qualitative approach. The agency experiences of the students were obtained through a semi-structured interview form consisting of non-directive questions prepared by experts. In the analysis of the students' answer to the interview questions, the content analysis technique is used and codes, categories, themes were created and tabulated with frequency values according to it.In the scope of the research, the researcher established a school agency and observed the development of the students until they graduated. It is aimed for the students of the graphic department to have a well-equipped structure with the workshop where they work under agency discipline. It has been observed that students acquire many features such as gaining the characteristics of the work culture, the ability to cope with problems, being practical and quick, and being able to act in harmony with their colleagues. In the study, it was observed that students' motivation, teaching, willingness and readiness concept levels were high with school agency work. It is thought that students will be able to respond positively to the needs of the sector with the knowledge and experience they have gained through their agency experience.
Collections