Arthur Seybold Neue Violin Etudes Schule Op. 182 metodunda kullanılan sağ ve sol el tekniklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arthur Seybold Neue Violin Etuden Schule Op. 182 Metodunda Kullanılan Sağ ve Sol El Tekniklerinin İncelenmesi başlıklı bu araştırma, keman çalmanın temelleri olan tekniklerin ve davranışların incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışma Op. 182 Metodunda Part I'de yer alan 46 etüdün detaylı olarak sağ ve sol tekniklerinin belirlenmesi, incelenmesi ve sağ ve sol el tekniklerinin uygulanmasına yönelik önerilerden oluşmaktadır. Betimsel bir araştırma olan bu çalışmada kaynak tarama ve içerik analizi modeli kullanılmıştır. Analizi yapılan etütlerin sağ el tekniklerinden detache, detache porte, legato, staccato, bağlı staccato, viotti, martelé, vurgu, portato yay teknikleri kullanımını, sol el tekniklerinden parmak tutma, entonasyon, parmak uzatma, çift ses çalma, akor çalma, müzikalite, artikülasyon, gam ve arpej tekniklerini içerdiği tespit edilmiştir. Bu araştırma, daha önce Arthur Seybold etütleri üzerine detaylı bir çalışma yapılmamış olması bakımından önemli görülmektedir. Sistematik bir sıralamayla yazılmış olan etütlerin detaylı teknik analizi ve çalışılmasına yönelik sunulan öneriler açısından keman eğitiminde öğrenci ve eğitmene yararlı olacağı düşünülmektedir. The research entitled The Study of Right and Left Hand Techniques used in in The Method Arthur Seybold Neue Violin Etuden Schule Op.182, aims to analyze the techniques and behaviors that are the basis of playing the violin. This study consists of the determining and analyzing of the right and left hand techniques in detail and suggestions fort he application of the right and left hand techniques of the 46 etudes in the method Op.182 Part I. In this descriptive research, literature reviewing and content analyzing models were used. It has been determined that, the right hand techniques from the etudes that have been analyzed, detache, detache porte, legato, staccato, tied staccato, viotti, martelé, accent, portato, includes the use of these bow techniques, and the left hand techniques include, finger holding, intonation, finger extension, double tone playing, chord playing, musicality, articulation, scale and arpeggio. This research is considered important in that there has not been a detailed study on Arthur Seybold studies before. It is thought that the detailed technical analysis of the etudes, which were written in a systematic order, and the suggestions for the study will be beneficial to the students and teachers in violin education.
Collections