7. sınıf öğrencilerinin ikna edici konuşma becerilerinin geliştirilmesinde argümantasyon temelli öğrenme modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin ikna edici konuşma becerilerinin geliştirilmesinde Argümantasyon Temelli Öğrenme Modelinin kullanımını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada:Öğrencilerin uygulama sürecinin başında ve sonunda ölçülen konuşma becerisine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı,Öğrencilerin oluşturdukları argümanların Toulmin'in Argüman Modeline göre nasıl dağılım gösterdiği,Öğrencilerin argüman sayılarında ve buna olarak ikna edici konuşma becerilerinde bir artış olup olmadığı gözlenmiştir.Eylem araştırmasına başvurularak yapılan bu çalışma verilerinin çözümlemesinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılının birinci döneminde Van ili Özalp ilçesi Aksorguç köyü Dırbaz Şaylığ Otraokulunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Uygulama 8 haftayı kapsamaktadır. Uygulama öncesinde Toulmin'in Argüman Modeli hakkında alan yazın taraması yapılarak etkinlikler planlanmıştır. Öğrenciler gruplara ayrılarak her hafta konuşma etkinlikleri yaptırılmıştır. İlk hafta öğrencilere konuşma becerisi tutum ölçeği uygulanmış ve araştırma hakkında bilgilendirme yapılmıştır. İkinci hafta öğrencilere model hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Üçüncü hafta öğrencilerden hazırlıksız konuşma yapmaları istenmiştir. Diğer haftalarda ise öğrencilere hazırlıklı konuşmalar yaptırılmış, konuşmalar kaydedilmiş, kayıtlı konuşmalar analiz edilerek argüman düzeyleri belirlenmiştir. Argüman düzeyleri belirlenirken Erduran vd. (2004) tarafından geliştirilen analitik ölçek kullanılmıştır. Ölçekten hareketle kod ve kategorilerin oluşturulmuştur. Kod ve katagorilerin oluşturulmasında Maxquda veri analiz programından yararlanılmıştır. Belirlenen seviyeler ve argüman sayılarından hareketle grafikler, tablolar oluşturularak bulgulara ulaşılmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler ise SPSS veri analiz programında çözümlenerek bulgular kısmında tablo halinde sunulmuştur.Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin konuşma etkinlikleri ile ürettikleri argüman sayılarının ve argüman çeşitliliğinin arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin uygulamanın başında ve sonunda ölçülen konuşma becerisine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farkın olduğu gözlemlenmiştir. The aim of the research is to determine the effect of the Argument-Based Learning Model on the persuasive speaking skills of the 7th grade students. For this purpose, in the research:Whether there is a significant difference between the students' attitudes towards speaking skills at the beginning and end of the application process,How the arguments created by the students are distributed according to Toulmin's Argument Model,It was observed whether there was an increase in the number of arguments that the students created and, accordingly, in their persuasive speaking skills. Content analysis was used in the analysis of the data of this study, which was made by applying to action research. The study group consists of 7th grade students studying at the Dırbaz Şaylığ Otra School in Aksorguç village in the Özalp district of Van in the first semester of the 2020-2021 academic year. The application covers 8 weeks. Before the application, activities were planned by scanning the literature on Toulmin's Argument Model. The students were divided into groups and speaking activities were done every week. In the first week, the speaking skill attitude scale was applied to the students and they were informed about the research. In the second week, students were informed about the model. In the third week, students were asked to make an impromptu speech. In the other weeks, prepared speeches were made by the students, the speeches were recorded, and the argument levels were determined by analyzing the recorded speeches. While determining the argument levels, Erduran et al. (2004) analytical scale was used. Based on the scale, codes and categories were created. Maxquda data analysis program was used in the creation of codes and categories. Findings were reached by creating graphs and tables based on the determined levels and the number of arguments. The data obtained from the attitude scale were analyzed in the SPSS data analysis program and presented in a tabular form in the findings section.According to the findings, it was determined that the number and level of arguments in the speaking activities performed by the students every week increased. In addition, it was observed that there was a significant difference between the attitudes of the students towards speaking skill, which was measured at the beginning and end of the application process.
Collections