Evde sunulan fen öğrenme fırsatları ile çocukların fen öğrenmeye yönelik motivasyonları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 60-72 aylık çocuklara evde sunulan fen materyalleri ve öğrenme fırsatlarının, çocuğun fen öğrenmeye yönelik motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Mesut Saçkes, Kathy C. Trundle ve Maria Shaheen tarafından geliştirilen ve orijinal isimleri `Home Science Resources Scale` ve `Perceived Science Motivation for Children-Parents Form` adlı ölçekler araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir merkez ve bir ilçesinde bulunan resmi bağımsız anaokullarında ve anasınıflarında eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların ebeveynleri oluşturmaktadır. Covid-19 salgın sürecinde araştırma kapsamında 265 ebeveyne ulaşılabilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan ölçek `Veliye Ait Demografik Özellikler`, `Evde Fen Öğrenme Fırsatları Ölçeği` ve `Çocuklar İçin Algılanan Fen Motivasyonu Ölçeği- Ebeveyn Formu` başlıkları altında gruplanan üç bölümden oluşmaktadır. Anketler velilere bireysel olarak uygulanmıştır. Araştırma bulguları çocukların; evde serbest oyun süresi boyunca en çok oyuncakları ile oynamayı en az ise dartla oynamayı tercih ettikleri, bir şeyler yapmak için boş 1 saati olduklarında en çok yine oyuncaklarıyla oynamayı en az ise müzik dinlemeyi tercih ettiklerini ve çocukların çoğunun ilgi alanının resim yapmak olduğunu ortaya koymuştur. Ebeveynlerin evde çocuklarıyla en çok konuştuğu bilimsel olayların yağmurun yağması hakkında olduğu, en az ise parça-bütün ilişkisi hakkında konuştukları bulunmuştur. Evlerde en çok fen materyali olarak kronometre/ zamanlayıcının bulunduğu, en az ise kimya ve fen deney setinin bulunduğu ayrıca evlerde en çok bulunup ebeveynlerin çocukları ile birlikte kullandıkları materyalin ise lego setleri olduğu görülmüştür. Evde sunulan fen öğrenme fırsatları ile çocukların fen öğrenmeye yönelik motivasyonları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study, the effect of science materials and learning opportunities offered at home on the science learning motivation of 60-72 month-old children was examined. For this purpose, the scales developed by Mesut Saçkes, Kathy C. Trundle and Maria Shaheen, originally known as `Home Science Resources Scale` and `Perceived Science Motivation for Children-Parents Form`, were adapted to Turkish by the researcher. The study group of the research consists of the parents of 60-72 months old children who continue their education in the official independent kindergartens and preprimary classes within the elementary schools in Balıkesir center and one of its districts. A total of 265 parents could be reached due to the closing and opening of schools during the Covid-19 epidemic. The survey used to collect the study data consisted of three sections organised under the headings `Parent's Demographics`, `Science Learning Opportunities at Home Scale` and `Perceived Science Motivation Scale for Children- Parental Form`. Participants completed the survey individually. The results demonstrated that during the free play period at home, most children prefer to play with their toys and few prefer to play with darts. When children have 1 free hour to do something, most prefer to play with their toys and few prefer listen to music, and most of them were interested in painting. The scientific events that parents talk to their children the most at home was rainfall and the least was part-whole relationship. Stopwatches/timers was the most reported science materials available in the home, while the chemistry and science experiment sets was the least reported. The logo sets were the most available and frequently used material at home. It was concluded that there is a positive relationship between the science learning opportunities offered at home and the motivation of children to learn science.
Collections