Güzel Sanatlar lisesinde öğrenim gören öğrencilerin piyano dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liseleri'nde müzik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin piyano dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından analiz edilerek ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Balıkesir T.C. Ziraat Bankası GSL, Çanakkale Akçansa GSL, Edirne Hasan Rıza GSL, Kırklareli Bilal Yapıcı GSL ve Tekirdağ GSL müzik bölümünde öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya toplam 321 öğrenci katılım sağlamıştır. Araştırmada, `Kişisel Bilgi Formu` ile Tufan ve Güdek (2008) tarafından geliştirilen `Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, öğrencilerin piyano dersine ilişkin tutumlarının cinsiyete, sınıflarına, yaşlarına, evinde piyanosu olma, piyanoyu severek çalma, haftalık piyano ders saatini yeterli bulma, günde ortalama kaç saat piyano çalıştığına, okulunda veya şehrinde yapılan konserlerde daha önce piyano çalma, piyano öğretmeninin değişme değişkenlerine göre hoşnutluk ve değer alt boyutlarında anlamlı farklılıklar gösterdiği ortaya çıkarılırken; ailesinde piyano çalan başka birey olma, GSL'ne girmeden önce özel piyano dersi alma değişkenine göre hoşnutluk ve değer alt boyutlarında farklılık göstermediği ortaya çıkarılmıştır. This study was conducted to analyze and reveal the attitudes of Fine Arts High School students towards piano lessons in terms of certain variables. The study group of the research consisted of the 1st, 2nd, 3rd, and 4th grade music students of the fine arts high schools as follows: Balikesir T. C. Ziraat Bank, Canakkale Akcansa, Edirne Hasan Riza, Kirklareli Bilal Yapici and Tekirdag Fine Arts High School. 321 music students in total from these schools participated in the study. In the research, a `Personal Information Form` and the `Scale for Attitude towards Piano Lesson` developed by Tufan and Güdek (2008) were used. The data obtained from the research were analyzed with the help of the SPSS software. Regarding the results of the research, it was found that students' attitudes towards the piano lesson showed statistically significant differences under the sub-components of contentment and value in accordance with the variables of gender, grade, age, having a piano at home, enjoying playing piano, finding the weekly piano lesson time adequate, time spent practicing piano in a day, having played piano in concerts given in school or in the city, and change of piano teachers. However, it was revealed that there was no statistically significant difference in contentment and value sub-constituents in terms of the variables of having another member in the family who played piano and having received piano lessons before attending The Fine Arts High School.
Collections