Çalgı eğitiminde öğretmen profili ile öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonları ve tükenmişlikleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, çalgı eğitimi alan öğrencilerin çalgı dersine yönelikmotivasyonları ve tükenmişlikleri üzerinde öğretmen profilinin etkisinin incelenmesive öğrencilerin çalgı eğitimine yönelik motivasyonlarının ve tükenmişliklerinin,araştırma için belirlenmiş değişkenlerle ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın katılımcılarını 2020-2021 öğretim yılında 5 üniversitenin eğitimfakültelerine bağlı müzik eğitimi anabilim dalları'nda eğitim alan 214 lisansöğrencisi oluşturmuştur. Çalışma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel biraraştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, BireyselÇalgı Dersi Tükenmişlik Ölçeği, Etkili Bireysel Çalgı Öğretmeni Ölçeği, BireyselÇalgı Dersi Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerinçalgı dersine yönelik motivasyonlarının ve tükenmişliklerinin; çalgı eğitimi almasüresi, ailede müzik aleti çalan kişi bulunma durumu, haftalık ders saati, aileninekonomik düzeyi, herhangi bir ek işte çalışma durumu, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş,mezun olunan lise türüne göre farklılaşmadığı, çalgı çalışma süresine görefarklılaştığı, öğrencilerin çalgı dersine yönelik motivasyonları ile çalgı öğretmeniprofili arasında orta seviyede pozitif, öğrencilerin çalgı dersine yöneliktükenmişlikleri ile çalgı öğretmeni profili arasında yüksek seviyede negatif anlamlıbir ilişki olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. This study sought to investigate the effect of the teacher profile on theinstrumental music students' motivation and burnout, as well as assess theirmotivation and burnout towards instrument education in terms of some variables.The participants of the research consisted of 214 undergraduate students studying inthe music education departments of the education faculties of 5 universities in the2020-2021 academic year. Personal Information Form, Instrument Lesson BurnoutScale, Effective Individual Musical Instrument Teacher Profile Scale and InstrumentLesson Motivation Scale were used in the study. The results revealed that studentsmotivation and burnout towards instrumental course did not significantly differ basedon duration of instrument education, having a musician in the family, weekly coursehours, parental economic status , working a second job, gender, grade level, age, typeof high school graduated, whereas the length of instrument practise variablesignificantly correlated with the students motivation and burnout. Furthermore, amoderately positive and significant relationship was found between the motivation ofthe students toward the instrument course and the profile of the instrument teacher,while there was a highly negative and significant relationship between the students'burnout and the profile of the instrument teacher
Collections