Erken akademik becerileri desteklemeye ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının özyeterlik inançları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi eğitim çocukların ilkokula hazırlanmasında önemlidir. Erken akademik beceriler okul öncesi dönemde çocukların ilkokula hazırlanmasında önemli role sahiptir. Öğretmenlerin erken akademik becerileri destekleme konusunda özyeterlik algısı çocukların erken akademik beceri kazanımını etkilemektedir. Türkiye'de alanyazın incelendiğinde erken akademik becerilere yönelik ölçme araçları sınırlı sayıdadır. Bu sebeple çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının erken akademik becerilere yönelik özyeterlik inançlarını ölçmede geçerli ve güvenilir puanlar üreten bir araç geliştirmektir. Bu çalışma betimsel tarama deseninde tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında geliştirilen ölçek için alanyazın taraması yapılmış ve madde havuzu oluşturulmuştur. Madde havuzunda öncelikle araştırmacı tarafından 66 ölçek maddesi belirlenmiş ve ölçek türü olarak 3'lü likert tipi ölçek tercih edilmiştir. Kapsam geçerliliğini sağlamak için alınan uzman görüşleri doğrultusunda taslak araçtaki madde sayısı 89 olmuştur. Araç için çevrim içi form oluşturulmuştur. Öğretmen adayları ve öğretmenler için demografik kısımlar ayrı ayrı hazırlanmıştır. Veri toplama işlemi çevrim içi ortamda gerçekleşmiştir. Çalışmada kolay ulaşılabilir/elverişli örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Deneme uygulamasında 429 katılımcıya ulaşılmıştır. AFA verilerinin varsayımları için uçdeğer incelemesi sonucunda 385 kişilik veri üzerinde analizlere devam edilmiştir. Her bir ölçek için ayrı bir AFA yapılmıştır. Ölçek bataryası oluşmuştur. Erken Akademik Beceriler Öğretmen ve Öğretmen Adayı Özyeterlik İnançları Bataryası 5 ayrı ölçek ve alt ölçeklerden oluşmaktadır. Yapılan analizler sonucunda geçerli ve güvenilir bir batarya geliştirilmiştir. Preschool education is important in preparing children for primary school. Early academic skills have an important role in preparing children for primary school in the preschool period. Teachers' perception of self-efficacy in supporting early academic skills affects children's early academic skills acquisition. When the literature in Turkey is examined, measurement tools for early academic skills are limited. For this reason, the aim of the study is to develop a tool that produces valid and reliable scores to measure the self-efficacy beliefs of pre-school teachers and pre-service teachers about early academic skills. This study was designed in descriptive scanning design. For the scale developed within the scope of the study, a literature review was conducted and an item pool was created. First of all, 66 scale items were determined by the researcher in the item pool and a 3-point Likert type scale was preferred as the scale type. In line with the expert opinions taken to ensure content validity, the number of items in the draft tool was 89. An online form has been created for the vehicle. Demographic sections were prepared separately for teacher candidates and teachers. Data collection was done online. Easily accessible/convenient sampling method was used in the study. In the trial application, 429 participants were reached. As a result of the extreme value analysis for the assumptions of the EFA data, the analyzes continued on the data of 385 people. A separate EFA was conducted for each scale. The scale battery has formed. Early Academic Skills Teacher and Prospective Teacher Self-Efficacy Beliefs Battery consists of 5 separate scales and subscales. As a result of the analysis, a valid and reliable battery has been developed.
Collections