Okul öncesi eğitime devam eden çocukların ve okul öncesi öğretmenlerinin dijital teknolojileri kullanımlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam çocukların ve okul öncesi öğretmenlerinin dijital teknolojileri kullanımlarının incelenmesidir. Betimsel tarama modeli kullanılan araştırmanın evrenini; Balıkesir ilinde 2019-2020 eğitim öğretim yılında okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların aileleri ve okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Balıkesir İli Karesi ve Altıeylül ilçelerindeki bağımsız anaokullarında ve ilkokul bünyesindeki anasınıflarında okul öncesi eğitime devam eden 300 çocuğun ailesi ve 100 okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ioanna Palaiologou, Fayiz Aldhafeeri ve Aderonke Folorunsho tarafından geliştirilen, araştırmacı tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan 2 ayrı anket kullanılmıştır. `Çocukların Evde Kullandığı Dijital Teknolojiler` anketi okul öncesi eğitime devam eden çocukların ev ortamında dijital teknolojileri kullanımlarının incelenmesini amaç edinmektedir. `Öğretmenlerin Erken Çocukluk Eğitiminde Dijital Teknolojilerin Rolüne Yönelik Eğilimleri` anketi öğretmenlerin özel yaşamlarında ve sınıf ortamında dijital teknolojileri kullanımlarının incelenmesini amaçlamaktadır. Verilerin analizinde sosyal bilimler veri analiz programı SPSS 20 (Statistical Package for the Social Sciences) ile frekans ve yüzde gibi tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin özel yaşamlarında çeşitli teknolojileri kullanma konusunda olumlu bir tutum sergiledikleri, dijital teknolojilerle internete bilgi ve eğitim amacıyla erişim sağladıkları fakat dijital teknolojileri oyun oynama amacıyla kullanmadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin özel yaşamlarında dijital cihazlarla ilgili teknik sorunlara karşı olumsuz bir tutum sergiledikleri saptanmıştır. Öğretmenlerin sınıfları dijital teknolojiler bakımından tam donanımlı olmadığı görülmektedir. Öğretmenler sınıflarında dijital teknolojileri eğitsel amaçlarla kullanırken çocukların oyunlarını kolaylaştırmak amacıyla kullanmamaktadır. Öğretmenlerin, sınıflarında dijital cihazları kullanma konusunda olumlu düşüncelere sahip oldukları saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ailelerin evlerinde bulunan en yaygın dijital araçlar akıllı telefon, televizyon, tablet ve dizüstü bilgisayardır. Çocukların ev ortamında televizyon başta olmak üzere çeşitli teknolojilerle vakit geçirdikleri belirlenmiştir. Çocukların dijital teknolojileri ev ortamında bilgiye erişim sağlama, oyun oynama ve ödev/eğitim amacıyla kullandıkları görülmüştür. Çocukların dijital teknolojilerle erken yaşlarda tanıştıkları belirlenmiştir. The aim of this research is to examine the use of digital technologies by preschool teachers and children attending preschool. The universe of the research using descriptive survey model; It consists of the families and preschool teachers of the children attending pre-school education institutions in Balıkesir in the 2019-2020 academic year. The study group of the research consists of the families of 300 children and 100 preschool teachers who continue their pre-school education in independent kindergartens and kindergartens within the primary school in Karesi and Altıeylül districts of Balıkesir Province.Two separate questionnaires developed by Ioanna Palaiologou, Fayiz Aldhafeeri and Aderonke Folorunsho, adapted into Turkish by the researcher were used as data collection tools. The `Digital Technologies Children Are Using At Home` questionnaire aims to examine the use of digital technologies in the home environment of children attending pre-school education. The survey `Teachers' Dispositions Towards The Role Of Digital Technologies İn Early Childhood Education` aims to examine teachers' use of digital technologies in their private lifes and classrooms. In the analysis of the data, the social sciences data analysis program SPSS 20 (Statistical Package for the Social Sciences) and descriptive statistics such as frequency and percentage were used.As a result of the research, it is seen that preschool teachers have a positive attitude towards using various technologies in their private lives, they access the internet with digital technologies for information and education purposes, but they don't use digital technologies for playing games. It is seen that teachers have a negative attitude towards technical problems about digital devices in their private lives. It is seen that teachers' classrooms aren't fully equipped with digital technologies. While using digital technologies for educational purposes in their classrooms, teachers don't use them to facilitate children's games. It is seen that teachers have positive thoughts about using digital devices in their classrooms.Research results show that common digital tools in families' homes are smartphones, televisions, tablets and laptops. It is seen that children spend time with various technologies, especially television, in the home environment, children use digital technologies in the home environment for access to information, playing games and education, children are introduced to digital technologies at early ages.
Collections