Gastronomi gelişmişlik göstergelerinin davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Edremit Körfezi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm çerçevesinde önemli bir yer tutan gastronomi turizmi, alternatif bir turizm alanı olarak görülmektedir. Bölgenin tanınması ve bilinirliğinin artırılması açısından oldukça önemli bir özellik haline gelen gastronomi turizmi ayrıca kültürel özellikleri yaşama ve yaşatmada da etkin bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, Edremit Körfezi'ni tercih eden yerli turistlerin Edremit Körfezi gastronomi gelişmişlik göstergelerine olan bakış açılarını belirlemektir.Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde giriş ana başlığı altında araştırmanın problemine, amacına, önemine, varsayımlarına, sınırlılıklarına ve tanımlarına yer verilmiştir. İkinci bölümde ilgili alan yazına yer verilmiştir. İlgili alan yazın bölümü kuramsal çerçeve ve ilgili çalışmalar adlı iki alt bölümden oluşmaktadır. Kuramsal çerçeve bölümü; gastronomi ve gastronomi turizmi, gastronomi ve turizm arasındaki ilişki, gastronomi turizminin gelişimi, gastronomi turizminin bileşenleri, gastronomi turizmi etkinlikleri, gastronomik değerler, gastronomi turizminde yiyecek içecek işletmeleri ve Edremit Körfezi'nde gastronomi turizmi başlıklarından oluşmaktadır. Üçüncü bölüm, araştırmanın yönteminin yer aldığı bölümdür. Dördüncü bölüm, araştırma verilerinden elde edilen bulguları kapsamaktadır. Elde edilen veriler analiz edilmiş, açıklanmış ve hipotezler sınanmıştır. Beşinci bölümde ise araştırmanın sonuçlarına yer verilmiştir. Sonuçları göz önüne alınarak önerilerde bulunulmuştur.Araştırma kapsamında bir model oluşturulmuş ve Edremit Körfezini tercih eden yerli turistlerin Edremit Körfezi gastronomik ögelerine olan bakış açısı belirlenmek üzere analizler yapılmıştır. Araştırma verileri kolayda örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; Davranışsal niyet ile yerel tanıtım yeterlilikleri, gastronomi uzmanları, kalifiye personel, gastronomik çeşitlilik ve çekicilik arasında bir etkiye rastlanmamıştır. Davranışsal niyet ile yerel tanıtım aktiviteleri, yerel gastronomi tanıtımı ve altyapı olanakları arasında pozitif yönlü bir etkileşim varlığı söz konusudur.Gastronomik davranışsal niyet ile yerel tanıtım yeterlilikleri, gastronomi uzmanları, yerel gastronomik tanıtım, kalifiye personel, gastronomik çeşitlilik ve çekicilik arasında bir etkiye rastlanmamıştır. Gastronomik davranışsal niyet ile yerel tanıtım aktiviteleri ve altyapı olanakları arasında pozitif yönlü bir etkileşim varlığı söz konusudur.Anahtar Kelimeler: Gastronomi, Gastronomi Turizmi, Gastronomik İmaj, Edremit Körfezi. Gastronomy tourism, which has an important place in the framework of tourism, is seen as an alternative tourism area. Gastronomy tourism, which has become a very important feature in terms of recognition and awareness of the region, also plays an active role in living cultural features. The main purpose of this study is to determine the point of view of local tourists who prefer Edremit Bay to Edremit Bay gastronomic elements.The study consists of five main sections. In the first part, the problem, purpose, importance, assumptions, limitations and definitions of the research are given under the main title of the introduction. In the second part, the relevant literature is included. The related literature section consists of two sub sections named as the theoretical framework and related studies. Theoretical framework section; gastronomy and gastronomy tourism, the relationship between gastronomy and tourism, development of gastronomy tourism, components of gastronomy tourism, gastronomic tourism activities, gastronomic values, food and beverage businesses in gastronomy tourism and gastronomy tourism in Edremit Bay. The third part is the part where the method of the research takes place. The fourth section covers the findings from the research data. The data obtained were analyzed, explained and hypotheses were tested. In the fifth chapter, the results of the research are included. Suggestions were made considering the results.Within the scope of the research, a model was created and analyzes were made to determine the perspective of local tourists who prefer Edremit Bay to Edremit Bay gastronomic elements.As a result of the analysis: No effect was found between behavioral intention and local promotional competencies, gastronomic experts, qualified personnel, gastronomic diversity and attractiveness. There is a positive interaction between behavioral intention and local promotional activities, local gastronomy promotion and infrastructure opportunities.No effect was found between gastronomic behavioral intention and local promotion competencies, gastronomic experts, local gastronomic promotion, qualified personnel, gastronomic diversity and attractiveness. There is a positive interaction between gastronomic behavioral intention and local promotional activities and infrastructure facilities.Key Words: Gastronomy, Gastronomy Tourism, Gastronomic İmage, Edremit Gulf.
Collections