Öğretmenlerin EBA tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı'na yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu tutumların farklı değişkenler ile arasındaki ilişki düzeyinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmada Uğurlu ve Gürsoy (2018) tarafından geliştirilen 30 maddeden oluşan, Cronbach's alpha güvenirlik katsayısı .95 olarak belirlenmiş, geçerlilik ve güvenirlik analizleri yapılmış Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği kullanılmıştır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini 2019/2020 Eğitim – Öğretim yılında Kahramanmaraş ili Onikişubat İlçesi ve Dulkadiroğlu İlçesi, Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okullarda görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise Kahramanmaraş ili Onikişubat İlçesi ve Dulkadiroğlu İlçesi, Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı okullarda görev yapmakta olan öğretmenler arasından araştırmaya gönüllü olarak katılan 285 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. SPSS ile istatistiksel işlemler gerçekleştirilmiş, istasistiksel işlemler yapılırken anlamlılık seviyesi olarak .05 kabul edilmiştir.Araştırmanın amaçları kapsamında bağımsız değişkenlerin öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı'na yönelik tutum düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı'na dair tutumlarının çeşitli branşlardan oluşan öğretmen grubuna göre anlamlı farklılık oluşturmayacak şekilde benzer bir tutum sergilediği gözlenmiştir. Araştırmada katılımcı öğretmenlere COVİD – 19 salgın sürecinde kullanıma açılan Canlı Ders uygulamasını Eğitim – Öğretim faaliyetlerinin uzaktan eğitim `Eğitim Bilişim Ağı (EBA)` ile sürdürüldüğü dönemde Eğitim Bilişim Ağı üzerinden `Canlı Ders` gerçekleştirip – gerçekleştirmedikleri sorulmuştur. Ülkemizde salgın sürecinde daha fazla önem kazanmış olan uzaktan eğitimin, öğretmenlerin canlı ders katılımı ile Eğitim Bilişim Ağı tutumları arasında pozitif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Çalışma ile branş farkına göre öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı'na yönelik tutumlarında istatistiki anlamlı farklılık olmadığının belirlendiği bu çalışmada öğretmenlerin kıdem yılına bağlı anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan çıkan sonuçlar ile elde edilen bulgular doğrultusunda, araştırmacılar, program hazırlayıcılar ve öğretmenlere yönelik önerilerde bulunulmuştur. In this study, it is aimed to determine the attitudes of teachers towards the Education Informatics Network and to determine the relationship level of these attitudes with different variables. In this direction, the Education Informatics Network Attitude Scale, which was developed by Uğurlu and Gürsoy (2018), consisted of 30 items, the Cronbach's alpha reliability coefficient was determined as .95, and whose validity and reliability were analyzed. The universe of this study, in which the relational survey model is used, consists of the teachers working in the schools of Kahramanmaraş Province Onikişubat District and Dulkadiroğlu District in the 2019/2020 Education Year.The sample of the study, on the other hand, consists of 285 teachers who voluntarily participated in the study among the teachers working at schools affiliated to the Directorates of National Education in Onikişubat District of Kahramanmaraş Province and Dulkadiroğlu District.SPSS program was used to analyze the data. Statistical operations were performed with SPSS, and the significance level was accepted as .05 while performing statistical operations.Within the scope of the aims of the study, the effect of independent variables on the attitude levels of teachers towards Education Informatics Network was examined. As a result of the research, it was observed that the attitudes of the Education Informatics Network of the teachers showed a similar attitude without making a significant difference compared to the teacher group consisting of various branches. In the study, the participant teachers were asked whether the Live Lesson application, which was put into use during the COVID-19 epidemic, performed a `Live Lesson` over the Education Informatics Network during the period when the Education - Training activities were carried out with the distance education `Education Informatics Network (EBA)`. Distance education, which has gained more importance during the epidemic process in our country, has been found to be positively associated with teachers live course participation and the attitudes of the Education Information Network. In this study, it was determined that there was no statistically significant difference in teachers' attitudes towards Education Information Network according to the branch difference with the study.In line with the results of the research and the findings obtained, suggestions were made to researchers, program developers and teachers.
Collections