Fen bilimleri öğretmen adaylarının yavaş geçişli animasyon tekniği ile dolaşım sistemi konusunda zihinsel model gelişiminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarının yavaş geçişli animasyon tekniği ile dolaşım sistemi konusunda zihinsel model gelişiminin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini, Akdeniz bölgesinde bir devlet üniversitesinde Eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği 3.sınıfta öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmaya, amaca uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 16 görsel materyal grubu,18 yavaş geçişli animasyon grubu olmak üzere toplam 34 gönüllü öğretmen adayı katılmıştır. Uygulama, 2021-2022 eğitim öğretim yılı güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan Dolaşım Sistemi Konusu Zihinsel Model Uygulaması (DSZMU), yavaş geçişli animasyon basamaklarını içeren Yavaş Geçişli Animasyon Süreci Gözlem Formu ve Yavaş geçişli Animasyon Süreci Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmada veri analizi olarak içerik analizi kullanılmıştır. Uygulama Görsel materyal grubunda PowerPoint, Yavaş Geçişli Animasyon grubunda ise 5 adımda yavaş geçişli animasyon basamakları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular yavaş geçişli animasyon grubunun görsel materyal grubuna göre zihinsel model gelişimlerinin daha iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç yavaş geçişli animasyon tekniğinin anlamlandırmada zorluk çekilen konuların anlaşılmasında ve soyut kavramların somutlaştırılarak öğrenilmesinde önemli olduğu sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Gözlem formunda öğretmen adaylarının 5 adımda yavaş geçişli animasyon basamaklarındaki davranışları gerçekleştirme düzeylerine bakılmış, elde edilen veriler sonucunda basamaklardaki davranışları genel anlamda iyi düzeyde sergiledikleri gözlemlenmiştir. Görüşme formundan elde edilen bulgulara göre yavaş geçişli animasyon tekniği ile ilgili öğretmen adaylarının klasik öğrenme ortamının aksine yaparak yaşayarak öğrenme ortamı sağlayan, öğrenirken eğlendikleri, teknoloji destekli, öğrenmeyi kolaylaştıran bir teknik olduğuna dair görüş bildirmişlerdir. Yavaş geçişli animasyon uygulamaları öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağladığı için eğitimde daha fazla kullanılması önerilmektedir. The purpose of this study is is to examine preservice science teachers' mental model development of circulatory system with the slowmotion animation technique. The sample of the study consists consist of junior students studying at the Faculty of Education, science education department at a state university in the Mediterranean region. A total of 34 volunteers, including 16 visual material groups and 18 slowmotion animation groups, participated in the application on the circulatory system.The application was carried out in the fall semester of the 2021-2022 academic year. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the research. The data of the research were collected through the Circulatory System Mental Model Application (CSMMA) questions, the Slowmotion Animation Process Observation Form, which includes the slowmotion animation steps, and the Slowmotion Animation Process semi-structured interview form. Content analysis was used as data analysis. The application was carried out using powerpoint in the visual material group, and slowmotion animation steps in 5 steps in the slowmotion animation group. It was concluded that the mental model development of the slowmotion animation group was better than the visual material group. This result reveals that the slowmotion animation technique is important in understanding the subjects that are difficult to make sense of and learning abstract concepts by embodying them. It was observed that the pre-service teachers performed the behaviors in the slowmotion animation steps in 5 steps and they exhibited the behaviors in the steps at a good level in general. According to the findings obtained from the interview form, pre-service teachers stated that, unlike the classical learning environment, the slowmotion animation technique is a technique that provides a learning environment by doing, learning with fun, supporting technology, and facilitating learning. Since slow transition animation applications enable students to learn by doing and experiencing, it is recommended to be used more in education.
Collections