Ergenlerde sosyal medya kullanım sıklığı ve özgüven düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal medya kullanım sıklığı ile özgüven düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlanmıştır. Araştırmaya2017-2018 yıllarında İstanbul ili Bakırköy ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan Ataköy Cumhuriyet Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 135'i kadın, 112'si erkek toplamda 247 öğrenci katılmıştır. Katılımcılara araştırmacı tarafından geliştirilen sosyo-demografik form, sosyal medya tutumlarının ölçülmesi için Otrar ve Argın (2015) tarafından geliştirilen ''Öğrencilerde Sosyal Medya Tutum Ölçeği'', özgüven düzeyinin belirlenmesi için ise Akın (2017) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılarak Türkçeye uyarlanan ''Özgüven Ölçeği'' kullanılmıştır. Elde edilen veriler öngörülen istatistik teknikleri kullanılarak SPSS Windows Paket Programı aracılığıyla çözümlenmiştir.Yürütülen çalışma sonucunda lise öğrencilerinin internette 4 saat ve daha fazla zaman geçiren ergenlerin paylaşma ihtiyacı alt ölçeğinden aldıkları ortalamalar internette 2-3 saat ve 1 saat ve daha az zaman geçiren ergenlerin ortalamalarından anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Baba eğitim düzeyine göre ergenlerin babaları ilköğretim ve altı düzeyde eğitimi olanların Öğretmenlerle İlişki alt ölçeğinden aldıkları ortalama puanlar babaları üniversite ve üstü düzeyde eğitimi olanların aldıkları ortalama puanlardan anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ergenlerin Sosyal Medya Tutumu Ölçeği Sosyal İzolasyon alt ölçeğinden aldıkları puanlarla Özgüven Ölçeğinden aldıkları toplam puanlar arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Ergenlerin özgüven düzeyleri düştükçe sosyal izolasyonları yükselmektedir. The aim of this study was to investigate the relationship between high school students' social media usage and self-confidence levels. In 2017-2018, a total of 247 women, 112 men and 247 students attended the Ataköy Cumhuriyet Anatolian High School, which is affiliated to the Ministry of Education. The participants were given a socio-demographic form developed by the researcher. ''Social Media Attitude Scale in Students '' developed by Otrar and Argın was used to measure social media attitudes. To measure the level of self-confidence ''The self-confidence scale'' adapted from Turkish by Akın was used. The data were analyzed by using SPSS Windows Package Program using predicted statistical techniques. As a result of the study, it was found that the average scores of the adolescents who spent 4 hours or more on the internet were significantly higher than those of the adolescents who spent 2-3 hours on the Internet and 1 hour or less. According to the education level of the father, the mean scores of adolescents with primary and lower education level were found to be significantly higher than those with higher education scores. According to the findings obtained in the study, a negative correlation was found between the scores of the adolescents' Social Media Attitude Scale and the total score they obtained from the Self-Confidence Scale. As the self-confidence levels of adolescents decrease, their social isolation increases.
Collections