Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerden alt ıslatma problemi yaşayan ve yaşamayanların okula uyum sorununun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların alt ıslatma problemi yaşayan ve yaşamayanların okul uyum sorunları incelenmiştir.Bu çalışmanın evreni, İstanbul ilinde bulunan basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen bir rehabilitasyon merkezinde eğitim gören çocuklardan oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemini 6-11 yaş arasında olan evreni belli örneklem hesabına göre hesaplanmış 35 alt ıslatan ve ona paralel şekilde rastgele seçilen 35 alt ıslatmayan olmak üzere 70 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla katılımcılara `Demografik Form` ile beraber `Okul Sosyal Davranış Ölçekleri` uygulanmıştır.Verilerin istatistiksel analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Sonuç olarak alt ıslatma problemi yaşayan ve yaşamayan çocukların okul sosyal davranış ölçekleri sonuçları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Buna göre; alt ıslatma problemi yaşamayan çocukların kişilerarası ilişkileri, özdenetim becerileri ve akademik becerileri, alt ıslatma problemi yaşayanlara göre daha yüksektir. Ayrıca alt ıslatma problemi yaşayan çocukların, alt ıslatma problemi yaşamayanlara göre daha çok saldırgan-sinirli, ani sosyal-agresif ve yıkıcı-talepkar davranış sergilemektedir. The study examines the school adaptation problems of enuretic and non-enuretic primary school students who are diagnosed with learning disabilities.A total of 70 (35 enuretic and 35 non-enuretic) children took place in this study, who are enrolled in a rehabilitation center in İstanbul and aged between 6-11. Subjects were given `Demographic Form` and `School Social Behaviour Scales` in order to obtain data for the study.SPSS 20.0 program was used for statistical analysis of the data. The results suggested there was a significant difference between enuretic and non-enuretic children in social school behaviour. Non-enuretic children had more improved interpersonal relationships, self-control skills and academic skills than enuretic children. In addition, enuretic children were found to demonstrate more aggressive, destructive and demanding behaviours than non-enuretic children.
Collections