Lise öğrencilerinde akademik başarının beden algıları ve yeme tutumları ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, lise öğrenimine devam etmekte olan ergenlerin beden algılarını ve yeme tutumlarını araştırmak, öğrencilerin demografik bilgilerinin yanı sıra akademik başarı durumları ile ilişkisi incelemiştir. Bu araştırmanın evreni İstanbul ili Eyüp ilçesinde bulunan Alibeyköy Anadolu lisesinin 10. ve 11. sınıflarında 2018/2019 eğitim öğretim yılında eğitim görmekte olan 291 lise öğrencisi katılmış ve araştırma için Eyüp İlçe Eğitim Müdürlüğü tarafından onay alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Demografik Anket, Beden Algısı Ölçeği (BAÖ) ve Yeme Tutumları Ölçeği (YTÖ) kullanılmıştır. Beden algısı ölçeğinde eğitim müdürlüğünce onaylanmayan maddeler olduğundan dolayı altı madde ölçekten çıkartılmıştır.Bulguların elde edilmesi için SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, akademik başarısı yüksek olan bireylerin beden memnuniyetinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Fakat akademik başarıları ile beden algısı ve yeme tutumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. This study investigated body perceptions and eating attitudes of adolescents attending high school, and also examined the relationship between academic achievement and demographic information of the students. The universe of this research was attended by 291 high school students studying in the 10th and 11th grades of Alibeyköy High school in Eyüp district of Istanbul province in the 2018/2019 academic year and the research was approved by Eyüp District Education Directorate. Demographic questionnaire, Body Perception Scale and Eating Attitudes Scale were used as data collection tools. Six items were excluded from the scale because there were items in the Body Perception Scale that were not approved by the education directorate.SPSS 20.0 package program was used to obtain the findings. As a result of the study, it is seen that the individuals with high academic achievement have higher body satisfaction. However, there was no statistically significant difference between academic achievement and body perception and eating attitude.
Collections