Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin motivasyonel kararlılık ve öznel zindelik düzeylerinin incelenmesi (Ordu Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Ordu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğrencileri ile Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin motivasyonel kararlılıkları ve öznel zindelik düzeylerini cinsiyet, yaş, bölüm, sınıf, anne ve baba eğitim durumu açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü ile Spor Yöneticiliği Bölümlerinde (Normal ve İkinci Öğretim) öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 410 (n=162 kadın ve n=248 erkek) öğrenci katılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu, geçerlik ve güvenirlik çalışması Sarıçam, Akın, Akın ve İlbay (2013) tarafından yapılan `Motivasyonel Kararlılık Ölçeğinin Türkçe Formu` ile Uysal, Sarıçam ve Akın (2014) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan `Öznel Zindelik Ölçeği Türkçe Formu` kullanılmıştır. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı α=0,69 olarak bulunan Motivasyonel Kararlılık Ölçeği Türkçe Formunun bu araştırmada Cronbach Alpha güvenirlik katsayısının α=0,826 olduğu görülmüştür. Öznel Zindelik Ölçeği Türkçe Formunun Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı α=0,84 iken bu araştırmada Cronbach Alpha güvenirlik katsayısının α=0,853 olduğu görülmüştür. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Pearson Korelasyon Katsayısı, ikili karşılaştırmalar için bağımsız örneklem t-testi, çoklu gruplar arasındaki karşılaştırmalar için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Sonuç olarak BESYO öğrencilerinin motivasyonel kararlılıkları ile öznel zindelik düzeyleri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (r=0,449; p<0,01). Öznel zindelik düzeyi puanları ortalaması X=5,26±1,221'dir ve motivasyonel kararlılık düzeyi puanlarının ortalaması X=3,79±0,610'dur. Cinsiyet değişkeni bakımından motivasyonel kararlılık (uzun vadeli hedefleri takip, mevcut hedefleri takip) ve öznel zindelik düzeylerinde fark bulunamazken, ulaşılamayan hedefleri yineleme alt boyutunda fark vardır (p<0,05). Erkeklerin aldıkları puanlar kadınlara göre istatistiksel olarak daha yüksek ve anlamlı bulunmuştur. Yaş, bölüm, sınıf, anne ve baba eğitim değişkenlerine göre öğrencilerin motivasyonel kararlılık düzeyi (alt boyutları) puanları ortalamaları ile öznel zindelik düzeyi puanları ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. The aim of this study is to investigate the motivational persistence and subjective vitality levels of the students of the Department of Physical Education and Sports Teaching and the students of the Department of Physical Education and Sports of the Ordu University School of Physical Education and Sports (BESYO) in terms of gender, age, department, class, parents. The population of the study consists of students studying in the Physical Education and Sports Teaching Department and the Sports Management Departments (Normal and Evening Education) 410 (n = 162 female and n = 248 males) students participated in the study. In the research, ''the Personal Information Form'', ''Validity and Reliability Study'' and ''Turkish Form of the Motivational Persistence Scale'' conducted by Sarıçam, Akın, Akın and İlbay (2013) and ''Form of Subjective Vitality Scale Turkish Form'' by Uysal, Sarıçam and Akın (2014) were used. The Cronbach Alpha reliability coefficient Turkish Form of the Motivational Persistence Scale was α = 0.69, whereas the Cronbach Alpha coefficient was found to be α = 0.826. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the Turkish Form of the Subjective Vitality Scale was α=0.84, whereas the Cronbach Alpha reliability coefficient was found to be α = 0.853. Descriptive statistics, Pearson correlation, independent samples t-test for paired comparisons one-way analysis of variance (ANOVA) were used for data comparisons.As a result, it was observed that there was a statistically positive, moderate and significant relationship between the motivational determination and subjective vitality levels of BESYO students (r = 0,449; p<0,01). When the mean scores of subjective vitality levels (X = 5.26 ± 1.222) and motivational persistence levels (X = 3.79 ± 0.610) are considered it is seen that they have a mean of over 4 for 7-point likert in Turkish Form Subjective Vitality Scale and over 3 for 5-point likert in Turkish Form of Persistence Scale It was found that there was no difference between the student's motivational determination and subjective vitality levels according to gender, age, department, class, mother and father education level (p>0,05). It can be said that males have a more stable and stub bam structure because the scores obtained by men in replicating unreachable targets are statistically higher and meaningful than women.
Collections